معرفی کتاب پایان دنیا؛ داستان هایی از آخرالزمان

معرفی کتاب پایان دنیا؛ داستان هایی از آخرالزمان

به گزارش گلونی پرداختن به آخرالزمان و داستان‌های آن چیزی نیست که مختص سال‌های اخیر، به خصوص از سال ۲۰۱۲ بوده باشد.

بسیاری داستان‌های اساطیری ما و ملل دیگر از پایان جهان خبر می‌دهند و بسیاری از ادیان نیز به آخر دوران دنیوی اعتقاد دارند.

از حماسه گیلگمش در ۵۰۰۰ سال پیش گرفته که اولین‌بار داستان سیل بزرگ خان‌ومان برانداز را برای ما روایت می‌کند تا اساطیر نورس و اسکاندیناوی که در وهله اول خبر از سرمایی عظیم و ویران‌گر و در وهله دوم خبر از رگناروک، سقوط خدایان می‌دهند.

جدای از روایاتی که اساطیر و ادیان در اختیار ما قرار می‌دهند، سال‌های درازی است که نویسندگان نیز مضمون داستان‌های خود را به آخر زمان اختصاص داده‌اند.

هرچند که در ابتدا برای به تصویر کشیدن این داستان‌ها باید تصویر ذهنی خود را به تصویر اسطوره‌ها و تصویری که ادیان به ما ارائه می‌دهند، نزدیک می‌کردند اما به مرور از رنگ و بوی مذهبی جدا شده و به تصویری مستقل دست پیدا کردند.

معرفی کتاب پایان دنیا

از این دست نویسندگان در قرن نوزدهم می‌توان به مری شلی در کتاب آخرین انسان و ادگار آلن‌ پو در نوکیسی ایروس و شارمیون و… اشاره کرد.

این روزها اما بازار کتاب‌های آخرالزمانی و فیلم‌هایی در این ژانر رونق خاص بیشتری دارد و این ژانر قفسه‌های بلندبالایی را به خود اختصاص داده است.

کسی نمی‌داند که پایان این جهان چگونه رقم خواهد خورد اما نویسنده‌ها هنوز و تا پایان به گمانه‌زنی‌ها و خلق اثر ادامه می‌دهند.

کتاب پایان دنیا؛ داستان‌هایی از آخرالزمان که به تازگی در بازار ایران در دسترس قرار گرفته است نیز چنین کتابی است.

این اثر شامل ۱۲ داستان کوتاه از نویسندگانی چون نیل گیمن و جورج آر.آر مارتین است که حتی اگر اثری از این دو نویسنده نخوانده باشیم هم بعد از سریال سندمن (مرد شنی) و بازی تاج و تخت برای آشنایی بیشتر با این دو نویسنده کنجکاو خواهیم شد.

این مجموعه داستان با ترجمه محمدهادی سالارورزی در انتشارات مهرگان خرد به چاپ رسیده است.

برای تهیه کتاب بر روی لینک کلیک کند

معرفی سایر کتاب‌ها را اینجا بخوانید

پایان پیام

نویسنده: کیمیا قنبری

کد خبر : 280923 ساعت خبر : 10:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=280923
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات