شب استاد حسن معمارباشی قمی برگزار می‌شود

شب استاد حسن معمارباشی قمی برگزار می‌شود

هفتصد و بیست و یکمین شب از سلسله شب‌های بخارا به استاد حسن معمارباشی قمی اختصاص یافته است.

به گزارش گلونی این نشست در ساعت سه بعد از ظهر جمعه اول دی‌ماه ۱۴۰۲ با سخنرانی: فرامرز پارسی، هادی صفایی‌پور، سید محسن محسنی، محمد امیدواریان، رسول رییس‌جعفری و علی دهباشی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی شهر قم برگزار می‌شود.

استاد حسن معمارباشی قمی یکی از هنرمندان و معماران بی‌نظیر و چیره‌دست دوران قاجار است که بی‌تردید تاکنون قدرش به طور کامل شناخته نشده است.

این معمار چیره‌دست متولد حدود ۱۲۲۷ و متوفی ۱۳۱۳ هجری قمری است. از جمله آثار این استاد بی‌نظیر می‌توان به تیمچه فرش قم، صحن نو (اتابکی)، ایوان آینه، سرای صدر اعظم، گنبد امامزاده حمزه، پل رود ساوه، پل عسگرآباد (جاده قدیم قم تهران)، گنبد شاه‌عبدالعظیم و مشارکت در مسجد سپهسالار و مسجد شورای ملی اشاره کرد.

شب استاد حسن معمارباشی قمی در ساعت سه بعد از ظهر جمعه یکم دی‌ماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان قم به نشانی بلوار ۱۵ خرداد، بعد از بلوار شهید روحانی، جنب سازمان آتش‌نشانی برگزار می‌شود.

مجله بخارا، دوماهنامه‌ای فرهنگی و هنری به مدیر مسئولی و سردبیری علی دهباشی است که در آن مقالات، نقدها و خبرهای مربوط به ایران‌شناسی، ادبیات و هنر ایران و جهان منتشر می‌شود. انتشار بخارا از مرداد و شهریور ۱۳۷۷ آغاز شده‌است.

اخبار رسانه در گلونی را از این لینک بخوانید

سومین شماره مجله عصر روشن منتشر شد؛ «کیارستمی» مشغول کار است!

عصر شنبه های بخارا؛ بررسی دومین شماره ماهنامه عصر روشن

پایان پیام

کد خبر : 281766 ساعت خبر : 10:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281766
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات