شهرداری تهران به کدام آب وصل است؟

شهرداری تهران به کدام آب وصل است؟

به گزارش گلونی اعضای شورای شهر تهران هشدار دادند و شهرداری تهران قرار است کاری بکند! در چه زمینه‌ای!؟ در زمینه احوال خراب دریاچه چیتگر و تأمین حق‌آبه آن از رودخانه کن!

درست است که دیگر هیچ چیزی تعجب‌برانگیز نیست اما برای ما که عادت کرده بودیم از بی‌آبی تالاب‌ها و تأمین نشدن حق‌آبه آنها بشنویم، خبر بی‌آبی یک دریاچه مصنوعی حال عجیبی داشت. آن هم دریاچه‌ای که همین چند سال پیش کارشناسی و ساخته شد. بله، بی‌آبی بیخ گوش شهروندان تهرانی است و حالا مشکلات دریاچه چیتگر هم اضافه شده است.

از همان اول که قرار بود دریاچه چیتگر به بهره‌برداری برسد، منتقدان می‌گفتند که این پروژه فقط به نفع برج‌سازها و آپارتمان‌سازهای اطراف دریاچه است تا ساختمان‌های گران‌تری به مردم قالب کنند. همان ساختمان‌هایی که جلوی جریان هوای ورودی به تهران را هم گرفتند. ضمناً پیش‌بینی می‌کردند که با بحران کم‌آبی تهران، این دریاچه بعداً به یکی از نقاط بحرانی تبدیل شود، چون از حجم آب ۸ میلیون مترمکعبی این دریاچه سالانه ۲ میلیون متر مکعب بخار می‌شود و با کمبود فراوان آب در تهران، این میزان تبخیر آب را نمی‌توان جبران کرد.

البته اعضای شورای شهر و شهردار تهران نگران چیزی نیستند و با شرکت آب منطقه‌ای هماهنگ کرده‌اند تا مشکل کم‌آبی دریاچه را حل کنند. ظاهراً شهرداری هیچ‌وقت نگران کم‌آبی نیست چون هنوز هم که در پارک‌های شهر قدم می‌زنیم می‌بینیم که چمن‌ها را با چه شدتی آبیاری می‌کنند. آن هم نه آبیاری معمولی؛ آبیاری غرقابی! آن هم وسط روزهای گرم تابستان که بخش زیادی از آن آب‌ها مستقیم بخار می‌شود.

نمی‌دانیم؛ ما که متخصص نیستیم! حتماً اعضای شورای شهر یک شهردار متخصص انتخاب کرده‌اند و شهردار هم کلی معاون و مشاور متخصص دارد که درست و غلط را تشخیص بدهند. شاید هم شهرداری تهران به نیل وصل است و ما بی‌خبریم!

پایان پیام

نویسنده: روح الله احمدی

کد خبر : 281381 ساعت خبر : 9:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281381
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات