لاماری؛ همراه حافظان گوزن ایرانی

لاماری؛ همراه حافظان گوزن ایرانی

به گزارش گلونی این روزها کمتر کسی است که از اهمیت فعالیت محیط‌بانان و سختی کار آن‌ها اطلاع نداشته باشد؛ عزیزانی که وظیفه حفاظت و کنترلِ عرصه‌های طبیعی و حیات‌وحش کشور را بر عهده دارند و در این راه چالش‌های زیادی را در مقابل دارند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های محیط‌بانان، وسعت مناطقی است که می‌باید به طور مداوم تحت نظر و مراقبت باشد.

اما این چالش برای محیط‌بان ایرانی جدی‌تر است چرا که در ایران با کمبود نیروی انسانی (محیط‌بان) روبرو هستیم و شرایط به گونه‌ای است که هر محیط‌بان می‌بایست وظایف چند نفر را یک‌تنه به انجام رساند.

این یعنی محیط‌بانان کشورمان زمان زیادی را به گشت‌زنی‌ و پیمایش‌های طولانی می‌پردازند؛ آن هم در شرایط  مختلف آب و هوایی در فصول مختلف.

پس با توجه به نوع فعالیت این عزیزان، نیاز به تجهیزات خاص و ویژه‌ آنها به شدت احساس می‌شود به همین دلیل است که تمامی کوهنوردان و طبیعت‌گردان می‌دانند که تجهیزات باکیفیت، مقاوم و استاندارد یکی از مهم‌ترین فاکتورها جهت انجام فعالیت ایمن در طبیعت است.

پس نباید فراموش کنیم که استفاده از تجهیزات استاندارد و حرفه‌ای برای محیط‌بانان که تقریبا تمام سال را در دل طبیعت می‌گذرانند و فعالیت‌های سخت و ویژه‌ای انجام می‌دهند، اهمیتی دوچندان دارد.

چرا که هم در سلامت و حفظ ایمنی آنان موثر است و هم خستگی کار طاقت فرسای محیط‌بانی را برای آنان کاهش می‌دهد.

در این بین پیمایش‌های طولانی مدت در مناطق صعب العبور و سخت در فصول مختلف، نیاز به کفش (بوت) مناسب را دو چندان می‌کند.

همچنین برای حمل لوازم و ابزار شخصی-حرفه‌ای در طول روز و یا شب به یک کوله‌پشتی با توجه به نیازهایشان نیاز است‌.

البته نباید فراموش کرد که هر محیط‌بان در حین انجام وظیفه به ابزار کمپینگ و شب‌مانی نظیر پوشاک، کیسه‌خواب و چادر مناسب نیاز دارد.

اجازه بدهید به مبحث اصلی برگردیم، گفتیم که این روزها کسی نیست که از اهمیت فعالیت محیط‌بانان و سختی کار آن‌ها اطلاعاتی نداشته باشد اما متاسفانه مجموعه‌ها، سازمان‌ها و یا کسانی که به نیاز این عزیزان توجه کرده و اقدامی در این زمینه انجام بدهند زیاد نیستند.

یکی از مجموعه‌های که به تازگی آستین بالا زده و قصد دارد در حد توان در این مسیر ما را همراهی میکند مجموعه لاماری است.

برند لاماری که تصویری از گوزن را برای لوگوی خود انتخاب کرده و رنگ سبز را به عنوان رنگ اصلی یا سازمانی خود، نشان داد که این انتخاب‌ها بی دلیل نیستند و واقعاً دغدغه‌هایی از جنس محیط‌زیستی دارد.

لاماری برای پشتیبانی از حیات‌وحش و به‌ ویژه گوزن یا همان مرال ایرانی، تصمیم گرفت در حد توان، تعدادی از محیط‌بانان را در یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های این مخلوق زیبا تجهیز کند و در این‌ راه انجام کار را به اهالی فن سپرد تا با انتخاب بخشی از بهترین و کاربردی‌ترین ابزار و لوازم مورد نیاز محیط‌بانان اولین گام‌های حمایتی خود را بردارد.

در این راه و پس از بررسی‌های لازم و انتخاب ابزار و لوازم مورد نیاز، سه محیط‌بان به صورت کامل تجهیز شدند تا از این پس در شرایطی بهتر به لحاظ فردی و امکاناتی از حیات‌وحش و به‌ ویژه گونه مرال حفاظت کنند.

ذکر این نکته بسیار مهم است که تمامی فعالیت‌های برند لاماری (آرین پارس موتور) در راستای برنامه مسئولیت اجتماعی آنها انجام شده و تاکید شده از زیستگاه یا نفراتی که تجهیزات را دریافت کردند اسمی به میان نیاید.

اقلامی که برای محیط‌بانان تهیه شد، همگی از مرغوب‌ترین‌ها و کاربردی‌ترین‌های موجود در بازار  بودند. لباس‌های استتاری شامل پیراهن، شلوار و کاپشن‌های ضدآب، ضدباد و ضدسایش که به فعالیت محیط‌بانان در سکوت و آرامش کمک شایانی می‌کند تا در شرایطی مناسب‌تر به پایش منطقه و سرشماری حیات‌وحش بپردازند و یا چادرهای کمپینگ و استتار که از نوع ضدآب-ضدباد بوده  تا در فصول بارانی شمال کشور دوام بیشتری داشته باشند.

بوت‌های مخصوص کوهنوردی و پیمایش‌های طولانی، که مناسب منطقه ماموریتی این عزیزان بوده و با توجه شرایط بارانی  و گل و لای انتخاب شده در کنار اقلامی نظیر عینک‌های ویژه کوهنوردی چهارفصل، تجهیزات کمپینگ، پخت‌وپز غذا و… همه از بهترین برندهای موجود بازار تهیه شده است.

هزینه ابزار‌ و پوشاکی که اشاره کردیم به اضافه تجهیزات دیگری که به سه محیط‌بان تحویل داده شد، در مجموع ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شد که در قالب برنامه مسئولیت اجتماعی توسط برند لاماری پرداخت گردید‌.

لازم به ذکر است که برنامه حمایتی مرال ایرانی توسط برند لاماری ادامه دار  است که به مرور در خصوص آن اطلاع رسانی خواهد شد.

امیدواریم این حرکت حمایتی و مثبت گروه آرین پارس موتور(لاماری) از سوی دیگر شرکت‌ها و برندها دنبال شده و تکرار شود چرا که هر کدام از ما در هر مقام و جایگاهی که هستیم وظیفه داریم تا برای حفظ حیات‌وحش و محیط‌ زیست بی نظیر کشور عزیزامان، ایران گام هر چند کوچک برداریم.

برند لاماری (آرین پارس موتور) مسئولیت انتخاب و خرید اقلام مورد نیاز محیط بانان را به مجموعه «گلونی» واگذار کرد و ارتباط میان گلونی و لاماری در قالب سفرهای «موسسه سفر برای حیات وحش» برقرار شد.

پایان پیام

کد خبر : 281610 ساعت خبر : 1:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281610
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات