نجات و رهاسازی گربه جنگلی در بیله سوار استان اردبیل

نجات و رهاسازی گربه جنگلی در بیله سوار استان اردبیل

ماموران يگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان بيله سوار یک قلاده گربه جنگلی گرفتار در چاه را پس از انجام عملیات نجات در زیستگاه خود رهاسازی نمودند.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله سوار گفت: «یک قلاده گربه جنگلی که برای یافتن طعمه وارد محدوده روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیله سوار شده بود، به درون چاهی در روستا سقوط نموده و قادر به خارج شدن از آن نبود.

پس از وصول گزارش مردمی در این خصوص، ماموران یگان حفاظت محیط زیست بیله سوار بلافاصله در محل حضور یافته و با همکاری اهالی روستا حیوان را از چاه خارج نمودند.»

محمد قویدل افزود: «محیط‌بانان پس از اطمینان از سلامت گربه جنگلی، اقدام به رهاسازی گونه در زیستگاه خود واقع در جنگل‌های نوار مرزی کردند.»

گربه جنگلی از گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است و در نيزارها، بوته‌زارها و جنگل‌های نزديک به آب و یا مناطق دشتی، استپی و جنگلی خشک زندگی می‌کند.

گفتنی است در کتاب اطلس پستانداران ایران که سازمان حفاظت از محیط زیست منتشر کرده است درباره‌ی گربه جنگلی آمده است:

ویژگی‌های ظاهری: طول سر و بدن ۵۵ تا ۹۴ سانتی‌متر، طول دم ۲۰ تا ۳۱ سانتی‌متر، ارتفاع بدن ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر و وزن ۵ تا ۱۲ کیلوگرم است.

نسبت به گربه وحشی اندکی بزرگ‌تر است.

رنگ بدن از خاکستری تا قهوه‌ای مایل به قرمز متغیر است.

پوشش بدن ساده و یک دست و ممکن است گاهی روی پاهای جلو و عقب چند نوار تیره یا خال وجود داشته باشد. دمی کوتاه با ۲ تا ۳ حلقه سیاه رنگ و باریک در انتها دارد.

گربه جنگلی چیست و چه نشانه‌ای دارد

پایان پیام

کد خبر : 281388 ساعت خبر : 6:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281388
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات