تاثیر زمستان بر قیمت بلیط هواپیما

تاثیر زمستان بر قیمت بلیط هواپیما

برای تهیه بلیط‌ هواپیما‌ تهران کیش بهترین زمان ۶ ماهه دوم سال و فصل زمستان است. پس اگر عاشق سفر به سواحل جنوبی ایران هستید و میانه خوبی با گرمای هوا و شرجی آن ندارید زمستان را برای سفر از دست ندهید.

همچنین انتخاب فصل زمستان برای سفر، در کنار مزیت‌های فراوانی که برای فرار از گرما دارد می‌تواند فواید بی‌شمار دیگری هم داشته باشد. سفر در فصل زمستان هیجان‌انگیز است ضمن اینکه شاید بتوانید با انتخاب این فصل به‌عنوان فصل سفر، در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کنید.

فصل زمستان‌ برای تجربه بهترین سفرها

بدون شک می‌دانید که در سفرهای هوایی قیمت بلیط‌ هواپیما‌ تأثیر زیادی بر نوع سفر ما دارد. با درنظرگرفتن ایرلاین پروازی و نوع کلاسی که برای پرواز خود انتخاب می‌کنید، هزینه‌ها به‌شدت کاهش یا افزایش پیدا خواهند کرد. حتی مقصد سفر و زمان پرواز هم می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در هزینه‌های شما داشته باشد.

اینکه شما در فصل تابستان یک مقصد خنک و زمستانه را نسبت به مبدأ خود انتخاب کنید یا در فصل زمستان یک مقصد گرم و تابستانه نسبت به شهر مبدأ خود را انتخاب کنید، یعنی روبه‌روشدن با چالش‌های فراوان هزینه بلیط هواپیما که تأثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی خواهد داشت.

ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که اگر بلیط هواپیمای خود را در فصل زمستان انتخاب کنید از چه تأثیرات مثبت و گاه منفی بهره‌مند می‌شوید.

تاثیر زمستان بر قیمت بلیط هواپیما
تاثیر زمستان بر قیمت بلیط هواپیما

چالش سفر در فصل زمستان

چه اهل سفر باشید و چه نباشید بدون شک می‌دانید که شهرهای جنوبی ایران به دلیل گرمای هوا و شرجی و رطوبت بالایی که دارند به‌هیچ‌عنوان در شش‌ماهه اول سال خصوصاً در فصل تابستان پرطرفدار و شلوغ نیستند.

به عبارتی اگر جزو افرادی هستید که گرمای هوا شما را آزار می‌دهد و تحمل رطوبت موجود در آن را ندارید قطعاً در تابستان عازم کیش، قشم، بندرعباس، بوشهر و سایر شهرهای جنوبی ایران نخواهید شد.

دراین‌بین البته کم نیستند افرادی که گرمای هوا را دوست دارند و یا مجبورند به دلیل برخی از ملاحظات مانند مأموریت‌های کاری، تحصیلی یا موارد دیگر در تابستان به این مناطق سفر کنند.

نکته جالبی که دراین‌بین باید به آن اشاره کنیم این است که سفرکردن به مقصدی که آب‌وهوای آن مطابق با مبدأ شماست یا به مقصدی که آب‌وهوایی مشابه شما دارد، می‌تواند هزینه‌های شما را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

برای مثال اگر در فصل تابستان عازم شهرهای جنوبی ایران شدید به دلیل تعداد کم سفرها و کم‌بودن حجم مسافران، شما سفری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه را تجربه خواهید کرد. همین موضوع در مورد سفرهای زمستانه هم صادق است.

البته ناگفته نماند به‌طورکلی در فصل زمستان خصوصاً در بهمن‌ماه تعداد سفرها به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. علت آن هم سردی بیش از حد هوا است که موجب می‌شود تعداد مسافران در این فصل کم باشد.

فواید سفر در فصل زمستان‌

تاثیر زمستان بر قیمت بلیط هواپیما
تاثیر زمستان بر قیمت بلیط هواپیما

فواید سفر در فصل زمستان کم نیست. اما اگر قرار باشد به مهم‌ترین فاکتور سفر در فصل زمستان اشاره کنیم این است که سفر در فصل زمستان به مناطق و شهرهای سردسیر ایران یا جهان با هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به سایر اوقات سال انجام خواهد شد.

مثلاً اگر قرار باشد که خود را از اصفهان یا شیراز یا مشهد در فصل زمستان به شهر تبریز برسانید با قیمت بسیار کمتری نسبت به سفر تبریز در فصل تابستان روبرو هستید.

مبدأ سفر شما زمستانه و سرد است و قرار است که شما هم در سفر خود در فصل زمستان به یک شهر سرد و زمستانه سفر کنید. این موضوع کمک می‌کند تا با بلیط‌های نیم‌بها و حتی تورها و هتل‌هایی روبه‌رو باشید که به میزان چشمگیری بر روی خدمات و هزینه‌های خود تخفیفات مختلفی را ایجاد کرده‌اند.

به این فصول سال اصطلاحاً «لوسیزن» اطلاق می‌شود. به این معنا که حمل‌ونقل هوایی و سفر در این فصول کم بوده و مسافران کمتری نسبت به سایر اوقات سال در فصل سرد زمستان به این مناطق سفر می‌کنند. همین موضوع کمک می‌کند تا شما با مدیریت‌کردن هزینه‌های خود به‌خوبی بتوانید برای این سفر صرفه‌جویی چشمگیری را انجام دهید.

پس اگر برای انجام سفر خود در فصول مختلف سال اجبار و محدودیتی ندارید، مقاصد سردسیر را در فصل زمستان انتخاب کنید.

سفر به مقاصد مختلف کشور در زمستان

در این مطلب برای شما شرح دادیم که سفرهای زمستانه تا چه میزان می‌توانند بر روی هزینه‌های سفر شما تأثیرگذار باشند. البته توصیه ما این است که برای انجام سفرهای زمستانه حتماً از مجموعه‌های گردشگری بزرگ، معتبر و خوشنامی مانند اسنپ تریپ کمک بگیرید.

این مجموعه‌ها بامهارت و تجربه خاصی که در سفرهای داخلی و خارجی دارند می‌توانند سفر شما را مدیریت کرده و با راهنمایی‌های درست و مناسب، کمک می‌کنند تا شما سفری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید.

البته فاکتورهای دیگری هم برای کاهش هزینه سفر و بلیط هواپیما وجود دارد که ما در مقالات دیگر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

آگهی در گلونی

کد خبر : 282300 ساعت خبر : 4:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=282300
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات