تغییرات آب و هوا همین الان بر ما تاثیر می‌گذارد

تغییرات آب و هوا همین الان بر ما تاثیر می‌گذارد

به گزارش گلونی با داشتن بیش از یک قرن داده ثبت شده در مورد وضعیت آب و هوا، دانشمندان به راحتی می‌توانند بگویند که تغییرات آب و هوا همین الان بر ما تأثیر می‌گذارد. این تأثیرات شامل افزایش دما، افزایش سطح دریا، تغییرات در الگوهای بارندگی و افزایش وقوع رویدادهای شدید آب و هوایی است.

این امر سازگاری و کاهش را هر چه بیشتر ضروری می‌کند. سازگاری به معنای تغییر نحوه زندگی ما برای مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی است که قابل توقف نیستند. کاهش به معنای کاهش فوری انتشار گازهای گلخانه ای برای کاهش تأثیرات آینده تا آنجا که ممکن است.

‌خشی از این تغییرات به انتخاب‌های ما به عنوان افراد مربوط می‌شود – به عنوان مثال، سفر و غذا – و برخی دیگر نیاز به رهبری سیاسی و تصمیم‌گیری برای کمک به ما در ایجاد این تغییرات دارد.

تغییرات آب‌وهوا یک واقعیت جدید برای ما و نسل‌های آینده است. ما باید اکنون برای مقابله با تأثیرات آن اقدام کنیم.

گرم‌ترین سال ثبت شده در ایرلند

گزارش آب و هوای ایرلند ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که این کشور گرم‌ترین سال ثبت شده خود را تجربه کرده است. میانگین دمای سالانه برای اولین بار از ۱۱ درجه سانتیگراد (۵۱.۸ درجه فارنهایت) فراتر رفت و از گرم‌ترین سال قبل، ۲۰۲۲، پیشی گرفت.

این سال همچنین سال افراط و تفریط بود، با گرم‌ترین ژوئن و مرطوب‌ترین مارس و جولای که نیز ثبت شد.

سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین سال ثبت شده در جهان؟

گزارش تغییرات آب و هوا در اتحادیه اروپا در نوامبر گفت که «تقریباً مطمئن» است که سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین سال ثبت شده در جهان خواهد بود.

این پیش‌بینی پس از دمای اکتبر «استثنایی» بالا انجام شد.

به گفته سرویس تغییرات آب و هوای اتحادیه اروپا، دمای متوسط هوای جهانی ۰.۴ درجه سانتیگراد گرم‌تر از رکورد قبلی اکتبر ۲۰۱۹ بود.

رکوردهای اقلیمی که در ۲۰۲۳ شکسته شدند

پایان پیام

منبع: اینجا

کد خبر : 282133 ساعت خبر : 11:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=282133
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات