پنل های تخصصی تحول دیجیتال در غرفه ایرانسل

پنل های تخصصی تحول دیجیتال در غرفه ایرانسل در تلکام ۲۰۲۳ برگزار شد

ایرانسل با برگزاری پنل های تخصصی در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳، تبادل نظر پیرامون مباحث روز صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات را، با حضور علاقه‌مندان پیگیری می‌کند.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران به عنوان اپراتور پیشرو در تحقق تحول دیجیتال، با برگزاری پنل های تخصصی در غرفه خود در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳، تبادل نظر پیرامون مباحث روز صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات را با حضور علاقه‌مندان پیگیری می‌کند.

به همین منظور در پنل تخصصی تحول دیجیتال در مراکز داده با حضور مدیرکل زیرساخت فناوری‌اطلاعات ایرانسل، رویکرد ایرانسل نسبت به این حوزه و تجارب ایرانسل در به‌کارگیری ابزارهای تحول دیجیتال در مراکز داده، بررسی شد.

در این پنل محسن اخباری مدیرکل زیرساخت فناوری‌اطلاعات ایرانسل، با مرور تاریخچه شکل‌گیری مراکز داده، گفت: در ۸۰ سال گذشته اولین شکل از مراکز داده یا اتاق کامپیوتر با نسلی از کامپیوترهای بزرگ شکل گرفت و از اوایل دهه ۹۰ میلادی، با پیشرفت تکنولوژی، شکل این مراکز داده هم به مرور تغییر کرد.

اما از زمانی که دنیا با فناوری اینترنت آشنا شد و تبادل اطلاعات سرعت و حجم بالایی پیدا کرد، تراکنش‌های کسب و کار که سابقا به صورت محلی مدیریت می‌شد، به تدریج به سمت میزبانی در سازمان‌های ارائه دهنده سرویس های مرکز داده حرکت کرد. امروز هم مباحثی چون هوش مصنوعی، سرویس‌های ابری و… در مدیریت مراکز داده اهمیت پیدا کرده است که در نهایت به ضرورت بکارگیری تحول دیجیتال در بهینه سازی عملکرد و مدیریت موثرتر منابع، منجر می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت زیرساخت مراکز داده (DCIM) در دنیا و در ایرانسل، گفت: همزمان با تغییرات مراکز داده از نظر فناوری و تکنولوژی، نرم‌افزارهایی شکل گرفتند که بتوانند در مدیریت داده، منابع و نگهداری مراکز داده، به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک کنند.

امروز با نسل جدید و دیجیتال این نرم‌افزارها مواجه هستیم که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و از مراکز داده غیر متمرکز و دیجیتال هم پشتیبانی می‌کنند.

در شرکت‌های بزرگ دنیا مثل گوگل و مایکروسافت که به تمام جهان سرویس می‌دهند، مراکز داده غیرمتمرکز هستند و ایرانسل هم با بیش از ۵۰ میلیون مشترک، در اکثر شهرها مرکز داده دارد.

همچنین ایرانسل با رویکرد تحول دیجیتال و بکارگیری از نرم‌افزارهای DCIM، به شیوه‌ای کاملا مدرن منابع و تجهیزات خود را مدیریت می‌کند.

مدیرکل زیرساخت فناوری‌اطلاعات ایرانسل در ادامه با توضیح سازوکار این اکوسیستم گفت: این نرم‌افزارهای مدیریتی زیرساخت مرکز داده، از یک معماری تشکیل شده‌ است که هر شرکت متناسب با نیاز خود، بخشی یا تمامی کارکردهای این معماری بزرگ را مورد استفاده و پیاده‌سازی قرار می‌دهد.

این سیستم از ماژول‌های مختلفی تشکیل شده که مهترین بخش های آن، ماژول‌های کشف تجهیزات و پایگاه داده پیکربندی است.

با توجه به اینکه امروز فرصت کافی برای شناسایی و مدیریت تجهیزات ارزشمند به صورت انسانی نیست، این ماژول این امکان را می‌دهد که هر تجهیزاتی که در مرکز داده نصب می‌شود، شناخته شده و به صورت کاملا خوکار به مرکز بپیوندد.

بخش‌های دیگر این معماری شامل مدیریت طراحی و جایگذاری، مدیریت تأسیسات پشتیبان مرکز داده مانند مراکز خنک‌کننده و تامین انرژی و ماژول maping و… است.

ما در ایرانسل با پرو‌ژه‌هایی که تعریف کرده‌ایم، بخش‌هایی از این سامانه را پیاده‌سازی کرده و به سمت پیاده‌سازی کامل اکوسیستم در مجموعه می‌رویم تا به تحقق تحول دیجیتال در زیرساخت‌های خود نزدیک‌تر شویم.

وی در ادامه گفت: به‌کارگیری این نرم‌افزار نیاز دارد تا سیاست‌گذاری درستی انجام شود و فرایندهای به‌روزرسانی دارایی‌ها و تجهیزات به شکل صحیحی تعریف شود. برای استفاده از این نرم‌افزرها، آنچه اهمیت دارد جمع‌آوری اطلاعات اولیه است که کار بسیار بزرگی است و هنوز در بسیاری سازمان‌ها، تغییراتی که در تجهیزات و موقعیت دستگاه‌ها ایجاد شده، در آن به‌روزرسانی نشده است.

در بخش دیگر پنل‌های تخصصی غرفه ایرانسل در تلکام ۲۰۲۳، موضوع تحول دیجیتال در فرآیندهای ارتباط با مشتریان، توسط آذین بهلول مدیر ارشد تحول دیجیتال ارتباط با مشتریان ایرانسل تشریح شد و او گفت: راهکارهای دیجیتال ایرانسل برای ارتباط با مشترکان، شامل چت آنلاین، چت بات، پاسخگویی از طریق اپلیکیشن و… است که در این راهکارها با کمک هوش مصنوعی، تجربه مشترکان و رفتار آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به صورت پیش فعالانه مشکلات احتمالی مشتریان شناسایی و در جهت تجربه کاربری بهتر، محصولات را متناسب با نیازشان بهبود دهیم.

مدیر ارشد تحول دیجیتال ارتباط با مشتریان ایرانسل در ادامه گفت: در راستای تحقق تحول دیجیتال، در حال حاضر در حال توسعه چت‌بات هستیم که با کمک هوش مصنوعی و به صورت دستیار صوتی فعال، بتواند در کنار تیم خدمات مشتریان پاسخگو نیاز مشتریان باشد.

در فاز اول هدف ما برطرف کردن سوالات پرتکرار مشتریان است که بتوانند در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنند. استفاده از راهکارهای دیجیتال علاوه بر اینکه مسیر حل مشکلات احتمالی کاربران را کوتاه کرده و تجربه ارتباطی بهتری را برای آن‌ها رقم می‌زند، چابکی سازمان را از نظر نیروی انسانی و هم‌راستا با تغییرات تکنولوژی‌های روز دنیا، بالاتر برده و موجب رشد متعادل و یکسان بین پاسخگویی و نیاز کاربر می‌شود.

ایرانسل در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳، با ارائه آخرین محصولات، خدمات و دستاوردهای خود در حوزه‌های مختلف فناوری‌های ارتباطی، هوشمندسازی، نوآوری و تحول دیجیتال، تا ۵ دی ماه ۱۴۰۲، در سالن ۸و۹ نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور داشت و این پنل‌های تخصصی در غرفه ایرانسل برای علاقه‌مندان برگزار شد.

اخبار ایرانسل را از این لینک می‌توانید بخوانید

پایان پیام

کد خبر : 281976 ساعت خبر : 6:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281976
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات