cip چیست؟

cip چیست؟

حضور مهمانان سیاسی، تجار و سرمایه‌گذاران در هر کشوری نیازمند تشریفات خاص در فرودگاه‌هاست.

CIP یکی از انواع خدماتی است که در راستای بهبود خدمات‌دهی به افراد مهم و البته افراد دارای شرایط خاص، ارائه می‌شود. بسیاری از مردم با خدمات CIP فرودگاهی آشنایی ندارند. از این رو در ادامه مقاله قصد داریم به طور کامل در مورد این خدمات و نحوه دریافت آن ها صحبت کنیم.

منظور از CIP چیست؟

CIP مخفف کلمه Commercial Important Person است که به معنی افراد مهم اقتصادی و تجاری است. این افراد معمولا شامل مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها، کارکنان کارخانجات و ادارات مهم، سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف تجاری و … است. اما زمانی که صحبت از خدمات سی آی پی می‌شود، منظور خدماتی است که در فرودگاه‌ها به این افراد مهم ارائه می‌شود. خدمات CIP در جهان دارای استانداردها و مشخصه‌های خاصی هستند که در ادامه مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

منظور از CIP چیست؟
منظور از CIP چیست؟

خدمات CIP در فرودگاه

خدمات سی آی پی در فرودگاه‌ها می‌تواند توسط خود فرودگاه و یا شرکت‌های خصوصی ارائه شوند. این خدمات بسته به امکاناتی که در فرودگاه‌های داخلی و خارجی وجود دارند، متفاوت است. اما در نهایت آن چیزی که در این خدمات به چشم می‌خورد، تجمل و تشریفات است. افرادی که از این خدمات استفاده می‌کنند، م‌ توانند تا قبل از فرا رسیدن زمان پرواز خود در یک سالن اختصاصی با امکانات کامل حضور داشته باشند. معمولا این سالن‌ها با طراحی خاص و لوکس طراحی می‌شوند تا سفر خاطره‌انگیزی را برای افراد به ارمغان آورند. از جمله امکانات سی آی پی در فرودگاه ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بازرسی اختصاصی در در فرودگاه
  • پذیرایی از مهمانان با غذا و نوشیدنی‌های خوشمزه در سالن اختصاصی
  • دریافت کارت پرواز به صورت اختصاصی
  • امکان استفاده از پلکان اختصاصی در هواپیما
  • امکان استفاده از بالابر و ویلچر
  • ترانسفر فرودگاهی با ماشین‌های لوکس و خارجی
  • دسترسی به اینترنت رایگان در فرودگاه
خدمات CIP در فرودگاه
خدمات CIP در فرودگاه

چه افرادی می‌توانند از خدمات سی آی پی استفاده کنند؟

خدمات CIP از جمله سرویس‌های تشریفات در سفر هستند. افرادی که به دنبال خدمات اختصاصی در سفر خودشان هستند، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. اما لزوما افراد مهم، تجار، مدیرعاملان و … فقط از این خدمات استفاده نمی‌کنند. بلکه افراد دیگری نیز مانن مسافران با شرایط جسمی خاص، می‌توانند از خدمات سی آی پی استفاده کنند.

آیا فرودگاه های ایران خدمات CIP دارند؟

هر کشوری مهمانان مهم تجاری، سیاسی و همچنین افراد دارای شرایط خاص دارد. بنابراین طبیعی است که کشور ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان دارای فرودگاه‌هایی باشد که به خدمات CIP تجهیز شده‌اند. برخی از فرودگاه های ایران دارای خدمات سی آی پی هستند که توجه به امکانات این فرودگاه ها بسیار حائز اهمیت است. از جمله فرودگاه‌های داخلی مهم که خدمات سی آی پی را به مسافرین ارائه می کنند، می‌توان به فرودگاه مهرآباد، فرودگاه امام تهران، فرودگاه رشت، فرودگاه اصفهان، فرودگاه مشهد و فرودگاه اهواز اشاره کرد.

در بعضی از این فرودگاه‌ها، خود فرودگاه مسئول ارائه خدمات CIP است. اما در برخی از مواقع نیز شرکت‌های خصوصی مسئول ارائه این خدمات هستند. امکاناتی که در بخش CIP فرودگاه ها ارائه می‌شوند، می توانند با یکدیگر متفاوت باشند. بنابراین هزینه‌های دریافت این خدمات از سوی شرکت‌های خصوصی و یا فرودگاه‌ها اعلام می‌شود و می‌توان با توجه به نیاز از هر یک از این خدمات استفاده کرد.

آیا فرودگاه های ایران خدمات CIP دارند؟
آیا فرودگاه های ایران خدمات CIP دارند؟

نحوه رزرو خدمات سی آی پی داخلی و خارجی

برای اینکه خدمات CIP به بهترین شکل به مسافرین ارائه شوند، شرکت‌های خصوصی زیادی در این راستا روی کار آمده‌اند که خدمات متنوعی را ارائه می‌کنند. در صورت نیاز به رزرو خدمات CIP فرودگاهی، می‌توانید از طریق شرکت بوکینگ که یکی از بهترین شرکت‌ها برای دریافت خدمات سی آی پی است استفاده کنید. این شرکت چندین سال است که به صورت تخصصی در حوزه خدمات سی آی پی فعالیت می‌کند و می‌تواند بهترین خدمات را در کنار حداکثر امنیت به افراد ارائه کند. در صورت نیاز به دریافت خدمات سی آی پی داخلی و خارجی، کافیست که با راه های ارتباطی شرکت بوکینگ در ارتباط باشید.

آگهی در گلونی

کد خبر : 282677 ساعت خبر : 2:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=282677
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات