گزارش از بارش های اسفند ماه

گزارش از بارش های اسفند ماه

به گزارش گلونی رضا ساکی در پستی درباره بارش های اسفند ماه نوشت:

«خانم سادات نعمتی که محبت دارند و دنبال‌کننده این صفحه هستند، این پیام را برایم فرستاد: «از کوه‌ها عکس بدید اینقدر نگرانمون کردید. یه خورده هم خوشحال‌مون کنید.»

یک: اینجا انتهای بوستان جمشیدیه است و مسیر اردوگاه و قله کلکچال از اینجا آغاز می‌شود. برف هفته گذشته در پایین‌دست و بوستان بسیار بیشتر از پارسال بود اما برف ارتفاعات بالاتر، از برفی که اواخر بهمن سال گذشته بارید کمتر بود و به نظرم می‌رسد (به نظرم شک داشته باشید) ذخیره برف در ارتفاعات نسبت به پارسال در محدوده کوهستان توچال کمتر است. این را فقط از بررسی برف در برنامه‌های کوهنوردی این دو سال و مقایسه عکس‌ها می‌گویم.

گزارش از بارش های اسفند ماه
گزارش از بارش های اسفند ماه

دو: بر اساس آمار سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری یعنی اول مهر تا هشت اسفند، میزان بارش نسبت به بلندمدت فقط در مازندران، گلستان، آذربایجان غربی و کردستان اندکی افزایش داشته است. ۲۷ استان همچنان بارش منفی دارند اما وضعیت‌شان کمی بهتر شده است.

سه: اوضاع در فارس، بوشهر، کرمان و هرمزگان بسیار بحرانی است. مثلاً میزان کاهش بارش در هرمزگان منفی ۶۶ درصد است.

چهار: بارش‌های هفته اول اسفند و به‌ویژه هوای سردی که پس از بارش در کوهستان ماندگار شد بسیار کمک‌کننده بود تا برف یخ هم بزند و زود آب نشود.

پنج: امیدوارم باز هم بارش‌های خوب در پیش باشد اما هر چه بیارد فقط مال ما نیست و جنگل‌ها، حیات‌وحش، تالاب‌ها، رودها و دریاچه‌های ایران هم از آن سهم دارند.

باقی بقای‌تان.»

پایان پیام

کد خبر : 282807 ساعت خبر : 1:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=282807
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات