استقبال چشمگیر از آثار هخامنشی و ساسانی در استان فارس

استقبال چشمگیر از آثار هخامنشی و ساسانی در استان فارس

خبر بازدید بیش از ۷ میلیون مسافر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی استان فارس، گویای جذابیت‌های بی‌نظیر این استان برای گردشگران است. در میان این جاذبه‌ها، آثار به جا مانده از دوران هخامنشی و ساسانی، نقشی کلیدی در جذب گردشگران ایفا می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس:

«تا دیروز، ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان گرفته شده است و در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۸۷ هزار و ۶۸۴ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۹۶ هزار و ۴۲۳ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۵۱ هزار و ۱۹۹ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

بازدید دیروز مسافران نوروزی از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی نیز به ۲۱ هزار و ۴۴۹ نفر رسید که نسبت به سال گذشته در چنین روزی با ۱۴ درصد افزایش همراه بوده است.»

استان فارس، به عنوان مهد تمدن ایران باستان، میزبان برخی از مشهورترین بناهای تاریخی از جمله تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب است. این بناها که یادگاری از شکوه و عظمت امپراتوری هخامنشیان هستند، هر ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی هستند.

علاوه بر این، آثار به جا مانده از دوران ساسانی نیز در استان فارس به چشم می‌خورد. شهر باستانی فیروزآباد، آتشکده‌ها، قلعه‌ها و نقش برجسته‌های ساسانی، گواهی بر تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین هستند.

جذابیت آثار هخامنشی و ساسانی برای مردم، ریشه در دلایل مختلفی دارد. این بناها، علاوه بر زیبایی و عظمت معماری، نمادی از هویت و تاریخ ایران هستند. گشت و گذار در میان این آثار، حس غرور و افتخار را در ایرانیان زنده می‌کند و به آنها فرصتی برای آشنایی با پیشینه پرافتخار کشورشان می‌دهد.

پایان پیام

کوروش بزرگ که بود چه کرد

کد خبر : 283103 ساعت خبر : 3:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=283103
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات