۵ و ۶ فروردین جاده‌ها لغزنده‌اند

۵ و ۶ فروردین جاده‌ها لغزنده‌اند

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۶ استان: مسافران نوروزی احتیاط کنید!

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از احتمال بارندگی شدید، اختلال در تردد جاده‌ای، طغیان رودخانه‌ها و رانش زمین در ۱۶ استان کشور خبر داد.

به گزارش گلونی، روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۵ و ۶ فروردین، شاهد بارندگی‌های شدید در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران، اصفهان و لرستان خواهیم بود.

به همین دلیل، سازمان هواشناسی برای این استان‌ها هشدار نارنجی صادر کرده است.

مسافران نوروزی که قصد سفر به این استان‌ها را دارند، اکیداً از سفر خود در این ایام خودداری کنند و یا با احتیاط کامل و رعایت نکات ایمنی سفر کنند.

از جمله مخاطرات احتمالی:

* بارندگی شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها
* اختلال در تردد جاده‌ای و لغزندگی جاده‌ها
* طغیان رودخانه‌ها و احتمال غرق شدن
* رانش زمین و احتمال ریزش سنگ

هموطنان گرامی می‌توانند برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از وضعیت آب و هوا و هشدارهای صادر شده به وب‌سایت سازمان هواشناسی و یا اپلیکیشن هواشناسی مراجعه کنند.

تشدید فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
نوع مخاطره: بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در نقاط کوهستانی و سردسیر کولاک برف
منطقه اثر:

یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵: جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، غرب و جنوب لرستان، شمال و نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی بوشهر، شمال و غرب فارس.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۶: نیمه جنوبی همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، جنوب ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، احتمال سقوط بهمن در دامنه‌های برف‌گیر، صاعقه، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف.

پایان پیام

نویسنده: طیبه نهانی

یادگارهای هخامنشی مقصد گردشگری نوروز

کد خبر : 283036 ساعت خبر : 0:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=283036
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات