انار لرستان و گردش در میان باغ انار

این کم لطفی فقط در مورد انار لرستان نیست. بسیاری از محصولات کشاورزی دیگر با کیفیت بالا درگیر همین بی‌اعتنایی‌ها هستند. محصولاتی که حتی می‌توان آن‌ها را صادر کرد.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: برای مردم لرستان و احتمالا استان‌های هم‌جوار نام انار “سیاب” که در منطقه کوهدشت واقع شده، گواه خوبی است برای اعتماد به کیفیت آن.

اما گمان نکنم برای هم‌وطن‌های کمی آن طرف‌تر این نام آشنا یا حتی به گوششان خورده باشد.

حال آن‌که کمتر کسی است که از کیفیت انارهای ساوه نشنیده باشد.

دلیل این همه تفاوت بین محصولات استان لرستان با دیگر استان‌های کشور عدم کفایت سازمان‌های درگیر با امور کشاورزی است.

سیاب هیچ وقت برند نبوده و از این به بعد هم اگر آن‌طور که باید برایش تبلیغ نشود اوضاع همین طور خواهد بود.

معرفی محصولات درجه یک کشاورزی یک استان در سطح کشوری باعث رونق گرفتن این صنعت و در پی آن ایجاد درآمد برای کشاورزان می‌گردد.

استان‌های دیگر با معرفی محصولات‌شان در قالب جشنواره‌ها و برنامه‌های این چنینی به برند کشوری شدن آن کمک می‌کنند اما در استان ما با وجودی که پتانسیل زیادی برای محصولات منحصر به فرد دارد هرگز چنین برنامه‌هایی اجرا نمی‌شود.

دلیل همیشگی مسئولین هم هزینه‌های برگزاری است حال آن‌که اگر تبلیغات درست و اساسی صورت بگیرد چند برابر هزینه را برمی‌گرداند.

انگار که خودمان هم باور نداریم ارزش محصولات‌مان را.

انار لرستان یکی از بهترین‌های ایران

انار لرستان

این کم لطفی فقط در مورد انار لرستان نیست. بسیاری از محصولات کشاورزی دیگر با کیفیت بالا درگیر همین بی‌اعتنایی‌ها هستند. محصولاتی که حتی می‌توان آن‌ها را صادر کرد.

نمونه دیگرش زردآلوی لرستان که نه تنها برند نداشته بلکه شاید کسی نداند که اصلا در لرستان زردآلو هم به عمل می‌آید. یا انجیر سیاه و آلو سیاه لرستان. به و گردو و…

لرستان استان صنعتی نیست، اقتصاد استان حال و روز خوبی ندارد و بیکاری هم بیداد می‌کند. در عوض لرستان در صنعت کشاورزی و گردشگری حسابی جای کار دارد.

مسئولین باید محصولاتی که از نظر کیفیت درجه خوبی دارند به شهرهای و استان‌های دیگر معرفی کنند و قدمی در جهت برند ساختن از پتانسیل‌های استان بردارند.

دسترسی به زیر تنگ سیاب

پیش از ان‌که اوضاع بد اقتصادی بازار کشاورزان را کساد کند و همین مقدار هم دیگر تولید نشود.

این منطقه برای پاییزگردی و دیدن طبیعت پاییزی هم مناسب و عالی است.

عکس‌ها از ولی‌الله میراسماعیلی

پایان پیام

کد خبر : 105913 ساعت خبر : 12:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105913
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات