هواشناسی سیستان و بلوچستان برای ۱۰ شهرستان هشدار سطح قرمز صادر کرد

هواشناسی سیستان و بلوچستان برای ۱۰ شهرستان هشدار سطح قرمز صادر کرد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز این اداره کل گفت: رگبار شدید بهاری پنج شنبه حداقل ۱۰ شهرستان نیمه شمالی استان را فرا می‌گیرد به طوریکه بارش‌های آن در برخی نقاط منجر به طغیان رودخانه‌های محلی، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی محسن حیدری در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت:

بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی فعالیت سامانه بارشی جدید که امروز وارد استان شده، فردا به اوج خود می‌رسد و شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، زاهدان، خاش و میرجاوه، ارتفاعات شمالی بزمان و دلگان را در بر می‌گیرد.

هواشناسی سیستان و بلوچستان

وی افزود: با توجه به شدت بارش انتظار می‌رود در برخی نقاط شاهد وقوع سیلاب، جاری شدن رواناب، آبگرفتگی موقتی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها باشیم.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اضافه کرد: فعالیت این سامانه بارشی با شدت کمتر سایر نقاط مرکزی استان را نیز فرا می‌گیرد به طوریکه عمده بارش‌های آن پراکنده خواهد بود.

حیدری خاطرنشان کرد: در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد درحاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری و از رفتن به ارتفاعات به دلیل خطر برخورد صاعقه اجتناب شود.

استان سیستان و بلوچستان پس از استان کرمان به عنوان دومین استان پهناور کشور در جنوب شرقی ایران واقع است.

این استان با حدود ۱۸۰٬۷۲۶ کیلومتر مربع وسعت کمابیش اندازه کشور سوریه بزرگی دارد و بیش از ۱۱ درصد وسعت ایران را دربرمی‌گیرد.

این استان بیشتر آب و هوای گرم و خشک دارد اما در عین حال از تنوع آب و هوایی و اقلیمی ویژه‌ای برخوردار است و مناطق کوهستانی، جنگلی و باتلاقی نیز در این استان پهناور به چشم می‌خورد.

در برخی نقاط استان افراد برای دستیابی به آب باید حدود ۴ کیلومتر راه طی کنند تا بتوانند از آب شرب استفاده کنند.

پایان پیام

کد خبر : 159905 ساعت خبر : 8:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=159905
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات