بررسی مسائل مربوط به چهار محله حاشیه‌ای خرم‌آباد در استانداری

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، زخم کهنه حاشیه نشینی در مرکز لرستان سال‌هاست در انتظار التیامی روزگار می‌گذراند تا استاندار لرستان در جلسه‌ای ویژه دستورات لازم برای ساماندهی چهار محله حاشیه‌نشین شهر خرم آباد را صادر کند.

 کوچه های تو در تو و پیچ در پیچ، صحنه ها و منظره‌های خاکستری از پسربچه‌ای که خاکبازی می کند تا جوانی که کمی آن طرف تر با چهره ای تکیده سیگاری را پُک می زند، زنی که با چادر مشکی اش چهره دختربچه‌اش را می‌پوشاند تا در حین عبور از جلوی مرد معتاد چشم‌های معصومش درگیر زشتی‌ها نشود و مردی که فقر از کُت پوسیده‌اش می‌بارد… اینجا حاشیه‌های یک شهر است، متنی که بیش از هر حاشیه‌ای شهر را آزار می‌دهد.

جلوتر می‌رویم، به قلب گِل‌سفید و علی‌‌آباد در خرم‌آباد، کمی قدم می‌زنیم، در محله‌ای که از «آبادی» فقط نامش را به ارث برده است، چهره غریبه‌مان برای اهالی آشنای محل تازگی دارد، اینجا حاشیه شهر خرم‌آباد است، شهری که از شمال تا جنوبش حاشیه‌ها هر جا خودش را طوری معنا کرده است تا حاشیه‌نشینی برای این شهر نامانوس نباشد.

محله دارای تراکم جمعیتی بالایی است، مشکلات اجتماعی و آسیب های مختلف نقل دهان در و همسایه است که دیگر شاید برای همه این روایت ها روزمره شده باشد.

مردم حاشیه‌های شهر از وضعیت بافت‌های فرسوده و خانه‌های نامقاوم نیز می‌گویند و اینکه بسیاری از کوچه‌ها آسفالت نیستند و اکثر آنها در شب مشکل روشنایی دارند تا مجموعه مشکلات شهری حاشیه نشین ها کامل شود.

برگزاری جلسه ویژه برای چهار محله

هوشنگ بازوند استاندار لرستان با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مسائل مربوط به چهار محله حاشیه‌ای علی‌آباد، کرگانه، گِل سفید و اسد‌آبادی شهرستان خرم آباد اظهار داشتت: این جلسه برای رفع مشکلات محلات حاشیه‌ای شهر خرم‌آباد برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات این مناطق مقرر شد شهرداری خرم آباد فضای سبز محلات گل سفید، علی‌آباد و اسدآبادی را اجرا کند، تصریح کرد: ‌تامین آب این فضای‌های سبز به عهده شرکت آب و فاضلاب خواهد بود.

لزوم فعال کردن سالن ورزشی محله «اسدآبادی»

استاندار لرستان با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق نیز روشنایی مناطق حاشیه‌ای مذکور را تامین خواهد کرد، گفت: همچنین در مکان‌هایی که از تیر چوبی برای تیرهای برق استفاده شده تیرهای بتنی جایگزین می‌شود.

بازوند با بیان اینکه شهرداری خرم آباد نیز باید نسبت به فعال کردن سالن ورزشی محله اسدآبادی در پارک نسترن و احداث سرویس بهداشتی اقدام کند، یادآور شد: اداره کل بهزیستی و کمیته امداد نیز باید در رابطه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌های زندگی و آموزش خانواده اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد شرکت آبفا، فاضلاب مناطق حاشیه‌ای خرم‌آباد را ساماندهی کرده و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز علائم راهنمایی و رانندگی این مناطق را نصب کند.

استاندار لرستان افزود: همچنین اداره کل آمورش و پرورش نیز مدرسه محله پشت‌بازار را تحویل سپاه استان داده و سپاه این مدرسه را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به بهره برداری می‌رساند.

لزوم افتتاح پل مازیار تا شهریورماه

بازوند با اشاره به اینکه شهرداری خرم‌آباد باید در رابطه با تملک منطقه انتهای اسد آبادی اقدام کند، اظهار داشت: اعتبار این امر به میزان۹۰۰ میلیون تومان از سوی استانداری تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه نصب کیوسک از سوی نیروی انتظامی استان در مناطقی که نیاز است از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مصوب شد، تصریح کرد: زیبا سازی محله علی آباد توسط شهرداری خرم آباد از دیگر اقداماتی است که در این جلسه مصوب شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شد شهرداری خرم آباد حداکثر تا شهریور ماه سالجاری نسبت به افتتاح پل مازیار اقدام کند، گفت: استانداری لرستان در این رابطه ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به پروژه اختصاص خواهد داد.

رودخانه کرگانه لایروبی شود

بازوند با بیان اینکه لایروبی رودخانه شهر و رودخانه کرگانه توسط شهرداری و ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه از دیگر مصوبات این جلسه بود، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز ممنوع شده و توسط شهرداری، اداره راه و شهرسازی، دادستان و دفتر شکایت و بازرسی استانداری با دستگاه هایی که این مورد را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه های شهر توسط شرکت آب منطقه‌ای تعیین تکلیف شود، افزود: خرید منازل قول نامه ای مناطق گل سفید توسط شهرداری خرم آباد در دستور کار است.

احداث ۱۰ واحد آپارتمان در محله «گل سفید»

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان نیز در این رابطه با اشاره به برخی مصوبات نشست استاندار برای رفع مشکلات سکونت‌گاه‌های غیررسمی خرم‌آباد گفت: این اداره کل نسبت به ادامه خیابان علی‌آباد و همچنین باز کردن خیابان گل سفید اقدام خواهد کرد.

وی اظهار داشت: همچنین مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی در منطقه اسدآبادی و خیابان کرگانه زیرسازی تا مرحله تسطیح را انجام داده و شهرداری نیز این مسیر را آسفالت کند.

ملکی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد اداره کل راه و شهرسازی نسبت به جانمایی و احداث حداقل ۱۰ واحد آپارتمان در منطقه گل سفید اقدام و آنها را طی امسال تحویل دهد.

پایان پیام

کد خبر : 2094 ساعت خبر : 11:13 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2094
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات