موزه مردم شناسی قزوین در حمام قجر

موزه مردم شناسی قزوین در حمام قجر

به گزارش گلونی قزوین شهری است که در آن حمام‌های عمومی زیادی وجود دارد. حمام قجر یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین حمام‌های عمومی قزوین است که به دستور شاه عباس حاکم صفوی توسط یکی از فرماندهان وی ساخته شده و اکنون به موزه مردم شناسی قزوین تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا شما را با این موزه بیشتر آشنا کنیم.

موزه مردم شناسی قزوین

حمام قجر در استان قزوین یک میراث فرهنگی ملی است. امروز این یک موزه مردم شناسی است. اما آنچه در داخل این عمارت است فقط مقدمه‌ای برای دوران قدیمی جامعه فارسی در قزوین نیست؛ ساختار حمام قاجار به خودی خود بسیار چشمگیر است.

معماری موزه

این حمام که دارای قسمت‌های مستقل آقایان و بانوان است. قدیمی‌ترین حمام موجود قزوین است که توسط فرماندهان به دستور شاه عباس دوم صفوی ساخته شد.

درب  اصلی موزه به سمت جنوب باز می‌شود و با یک راه پله مارپیچ پایان می‌یابد. سربینه که دارای یک الگوی مستطیل شکل است و از دو طاق نمایی در شرق و غرب تشکیل شده است، توسط یک راهرو با قوس بسیار باریک هدایت می‌شود. ناودان‌ها به ارتفاع ۱.۵ متر کاشی کاری شده‌اند و تزئین سقف‌ها به آن افزوده شده است.

سنگ‌های بزرگ و یک تکه از ویژگی‌های این بنا است. این بنای یادبود پس از مرمت به عنوان موزه مردم‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازدید از موزه

شما عزیزان می‌توانید در تمامی روزهای هفته به جز روزهای تعطیل از این موزه زیبا دیدن نمایید. اگر به قزوین سفر کردید بازدید از این موزه را هرگز از دست ندهید.

چگونه به این مکان برویم؟

نشانی: استان قزوین، قزوین، بلوار نادری، خیابان عبید زاکانی

با گوگل مپ به موزه مردم شناسی قزوین بروید

پایان پیام

نویسنده: محمد شهبازی 

کد خبر : 212495 ساعت خبر : 11:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=212495
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات