پنج نویسنده‌ی خرم‌آبادی در جمع پنجاه داستان‌نویس خلاق سال

جشنواره‌ی داستان کوتاه حیرت (داستان خلاقانه‌ی سال) که به همت مدرسه‌ی داستان‌نویسی حیرت در شیراز برگزار می‌شود، امسال دومین دوره‌ی خود را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این جشنواره که در راستای معرفی خلاق‌ترین داستان کوتاه نویسان کشور، برگزار می‌شود از هرگونه اصالت دادن به نگاه خلاقانه در هنر و ساختارشکنی و فراتر رفتن یا برون‌رفت از سنت‌های تثبیت شده‌ی داستان‌نویسی استقبال می‌کند.

در این دوره ۷۹۴ اثر توسط  ۴۸۳ داستان نویس به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شد که از میان آن‌ها ۱۸۰ داستان به مرحله‌ی و از میان این آثار ۵۰ اثر برتر به مرحله‌ی نیمه‌نهایی راه یافتند.

داستان‌های «بازدم» نوشته‌ی مریم هومان، «شنجرف شیوه‌ی سیدخلیل» نوشته‌ی شهریار قنبری، «مغز خیس پر از موهای صاف» نوشته‌ی سپیده رشنو، «تشابه صورت‌ها» نوشته‌ی پری شاهیوندی و «سایکو» نوشته‌ی امین شیرپور از خرم‌آباد در میان ۵۰ داستان برتر این جشنواره قرار دارند. اختتامیه‌ی این جشنواره همزمان با انتشار مجله در نیمه‌ی شهریور ماه برگزار خواهد شد و داستان‌های برتر در سایت و مجله رسمی این جشنواره اعلام خواهند شد. سال گذشته “پری شاهیوندی” با داستان «محله‌مان افغانستان» توانست رتبه‌ی اول و تندیس خلاقانه‌ترین داستان سال را از این جشنواره کسب نماید.

پایان پیام

مجله

مجله یا گاه‌نامه گونه‌ای کتابچهٔ دوره‌ای است که با چاپ مقاله‌های عمومی یا علمی به گسترش و اشاعهٔ اطلاعات، دانش و نتایج پژوهش‌ها دربارهٔ پیشرفت‌های جاری در یک حوزهٔ علمی خاص می‌پردازد. مقالهٔ علمی توسط پژوهشگر یا پژوهش گرانی نوشته می‌شود که پژوهش را انجام داده‌اند.

مجله به مدرکی جلد شده و ادواری گفته می‌شود که به‌طور منظم و با فاصلهٔ انتشار مرتب و زیر شمارهٔ ردیف و دوره و تاریخ معین در زمینه‌های گوناگون (اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی، علمی، فنی، کشاورزی، نظامی، هنری، ورزشی و نظایر این‌ها) بیش از دو بار در سال منتشر شود و در تهیهٔ مطالب آن بیشتر از یک نفر مشارکت داشته باشد و نیز دارای بیشتر از یک مقاله باشد.

کد خبر : 22711 ساعت خبر : 0:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22711
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات