حمله دو جوان روستایی به یک قلاده پلنگ

حمله دو جوان روستایی به یک قلاده پلنگ

به گزارش گلونی و به نقل از فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از درگیری و حمله دو جوان روستایی با یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع ژرف و ورود صدمات جدی به این گونه ارزشمند از سوی متخلفان خبر داد.

محیط‌بانان بلافاصله با شناسایی محل درگیری، پلنگ ۲ ساله زخمی را در حالیکه رمقی برایش نمانده بود به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان منتقل و با توجه به وخامت وضعیت و ادامه روند درمان با هماهنگی دادستان شهرستان آن را به مشهد انتقال دادند.

همتی با ابراز تاسف از وضعیت این پلنگ ادامه داد: «مشاهده وضعیت وخیم این گونه ارزشمند، به شدت بنده و همکارانم را متأثر ساخت و هرچند ما تمام تلاش‌مان را برای بهبود حال این‌گونه به کار خواهیم گرفت ولی به جرأت میتوانم بگویم ضاربین از تعادل روحی برخوردار نبوده‌اند.»

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در پایان ضمن اشاره به اینکه متخلفین دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شده‌اند، تصریح کرد: «در شرایطی که تنوع ارزشمند زیستی ما با از دست رفتن جان محیط‌بانان حفاظت می‌شود این‌گونه حیوان‌آزاری و رفتارهای ددمنشانه به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست و از مقام قضایی تقاضای برخورد قاطع و بدون اغماض با مسببین این حادثه را داریم.»

گفتنی است برای حفظ این‌ گونه‌ ارزشمند که در خطر انقراض قرار گرفته، تجهیز محیط‌بانان به وسایل دقیق، کامل و پیشرفته ضروری است.

از طرفی بالا بردن آگاهی افراد محلی در برابر مواجهه با این حیوانات و همچنین برخورد قاطعانه با افراد متخلف یکی از راه‌هایی است که برای حفظ این گونه ارزشمند می‌تواند صورت بگیرد.

خبر تکمیلی ۹ تیر: مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی صبح امروز از اتلاف پلنگ دو ساله که دو روز پیش در یک درگیری با دو جوان روستایی در منطقه شکار ممنوع ژرف به شدت آسیب دیده بود خبر داد.

تورج همتی با ابراز تأسف به خاطر این رخداد تلخ اظهار داشت: «به رغم ۴۸ ساعت تلاش مداوم کادر درمان دامپزشکی، انجام معاینات داخلی، جراحی‌های متعدد، سرم تراپی، رادیولوژی و دیگر تلاش‌های تخصصی درمانی متاسفانه به دلیل شدت و وخامت جراحات وارده به این پلنگ بامداد امروز این گونه ارزشمند از چرخه زیستی حذف شد.»

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233019 ساعت خبر : 8:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233019
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات