عبدالمنان نیازی که بود و پسرش در افغانستان چه خواهد کرد؟

عبدالمنان نیازی که بود و پسرش در افغانستان چه خواهد کرد؟

به گزارش گلونی محمدحسین جعفریان در لایو بامداد ۲۰ شهریور به شرح آخرین اخبار از افغانستان و دره پنجشیر پرداخت:

از بیعت پسر عبدالمنان نیازی با طالبان تا کوچ اجباری فارس‌زبانان

خبرهای متعددی از نسل‌کشی طالبان در دره پنجشیر می‌رسد. در مناطق دور افتاده‌تر اینها رسما و به شکل فجیعی در حال قتل عام مردم هستند.

همینطور در بدخشان، تالقان، قندوز و… بسیاری از مردم را مجبور به کوچ اجباری کرده‌اند تا هم فضای مناسب برای حملات خود داشته باشند (تا از پاکستانی‌ها کمک بگیرند و شاهدی هم نباشد) و هم خانه‌ها و زمین‌های مردم فارس‌زبان را به پشتون‌های افراطی بدهند که حتی ساکن افغانستان نیستند و در حال ورود به کشورند. در شمال کشور در حال قومیت‌زدایی و اخراج فارسی زبانان هستند.

امروز آقای روح‌الله صالح، برادر آقای امرالله صالح را که یک کشاورز ساده بود، به همراه پنج تن از اعضای خانواده‌اش وقتی قصد عزیمت به کابل داشتند، تیرباران کرده‌اند.

در حال حاضر ۳ ولسوالی یعنی بخش‌های دره و آبشار و پریان به دست نیروهای مقاومت افتاده است و تحت کنترل آنهاست.

وزیر کشور پاکستان اعلام کرده است: «ما از طالبان خواسته‌ایم تا از آقای کرزی و دکتر عبدالله در کابینه خود استفاده کنند، ولی طالبان گفتند آیا شما از افرادی مثل آقای نواز شریف و زردادی در کابینه خود استفاده کردید؟ همین‌جا می‌توان نتیجه گرفت که این همه بازی‌های isi (استخبارات ارتش پاکستان) است.»

یکی از محافظان دکتر عبدالله اظهار کرده که ۲ ساعت پیش نیروهای طالبان وی را دستگیر کرده، با خود به مکان نامعلومی برده‌اند. اما زمان می‌برد تا از سوی منابع موثق تایید شود.

مولوی انصاری که فردی افراطی است و تا پیش از این حمایت خود را از جبهه مقاومت اعلام کرده و گفته بود «نباید در پنجشیر برادرکشی کرد»، متاسفانه امروز از کابینه طالبان حمایت کرده است.

پسر و جانشین مولوی عبدالمنان نیازی، دیروز با سران طالبان بیعت کرد. او امروز اعلام کرد، برای جنگ دشمنان طالبان (نیروهای مقاومت در پنجشیر) آماده است و راه پدرش را ادامه خواهد داد.

نیازی، همان مولوی مشهور و افراطی طالبان است که در قتل عام مزارشریف دست داشت. جمله معروفش این است: «تاجیک برود تاجیکستان و ازبک برود ازبکستان و هزاره به گورستان.»

عبدالمنان نیازی فردی بسیار تندرو بود که در قتل عام شیعیان دست داشت و ادعا داشت که ما هزاره‌های شیعه را ۱۰۰ تا ۱۰۰ تا می‌کشیم. او در زمان حیات خود قصد حمله به ایران و کشتار شیعیان ایرانی و افغانستانی را داشت و به کرات اعلام کرده بود که تشیع مذهبی دروغین است و ما خانه هزاره‌ها را به آتش خواهیم کشید.

نیازی همچنین گفته بود:

«نیروهای فاطمیون بر اساس دشمنی ایران (با افغانستان) طراحی شده، به همراه سپاه پاسداران درحال فتنه‌گری هستند. آنها قصد ایجاد جنگ داخلی را در افغانستان دارند. اگر این سیاست کثیف ایران ثابت شود، تمام شما را خواهیم کشت.

از نظر شیعیان، لشگر فاطمیون مقدس هستند اما ما آنها را از ریشه از بین خواهیم برد. بدانید که ما شب و روز آنها را جوری می‌کشیم که حتی به خواب هم ندیده باشند و نفهمند چطور قتل عام شدند. مردم هزاره به خاطر مذهبی دروغین و مشترکی که با ایران دارند با آنها هستند اما ما هشدار می‌دهیم که فرزندان خود را از این رابطه بیرون بکشند.

امروز ما و شما در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنیم و من به شما اطمینان می‌دهم که اگر با خدا باشید و ثابت قدم، خدا شما رو پیروز می‌گرداند.

امروز اگر امکانات در اختیار ما قرار داده شود در تهران و مشهد با استفاده از بمب‌های کنترلی، عملیات‌هایی را ترتیب داده و هزاران نفر آنها را خواهیم کشت تا دولت ایران پشیمان شود از اینکه نیرویی وارد افغانستان کند و به تمام کسانی که در افغانستان ایجاد ناامنی می‌کنند.

هشدار می‌دهیم که دست از این کار بکشید. ما کسی نیستیم که دست از حمله به تایباد و مشهد برداریم، با توکل بر خدا در پاکستان و ایران صدها عملیات انجام خواهیم داد و من تمام امکانات لازم را در اختیار نیروهای خود قرار خواهم داد.

همچنین از تمام نیروها و بلوچ‌ها می‌خواهم که وارد عملیات با تایباد و مشهد و تهران شوند و حق خود را بگیرند تا دیگر در داخل افغانستان فتنه‌گری نکنند. اینها امارت اسلامی را نمی‌خواهند اما خودشان مستقیم وارد جنگ نمی‌شوند و از مردم ساده‌لوح ما می‌خواهند که جهاد کنند و کشته شوند.»

حالا پسر چنین فردی امروز با طالبان علیه مقاومت ملی افغانستان بیعت کرده است.

امروز متاسفانه فرمانده ودود و دو پسر بزرگش به همراه ۶ نفر از نیروهای خود در جنگ با طالبان شهید شدند. در حالی که ما همه در حال گذراندن زندگی عادی خود بودیم.

در رابطه با اخبار به رسمیت نشناختن طالبان از سوی ایران و روسیه باید بگویم که تنها موضع‌گیری‌شان در مقابل طالبان، محکوم کردن حملات و جنایات آنان در پنجشیر بود.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 244727 ساعت خبر : 10:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=244727
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات