کشتار درختان راش در ایران به روایت فیلم

کشتار درختان راش در ایران به روایت فیلم

به گزارش گلونی صفحه سازمان مردم نهاد اِکو با انتشار ویدیویی نوشت:

اگر برایتان پیش آمده باشد که شب را در جنگل‌های هیرکانی به‌خصوص مناطق کم رفت و آمد گذرانده باشید، حتماً صدای اره برقی و موتورسیکلت‌های متعددی را می‌شنوید که تا خود صبح در حال رفت آمد هستند و قبل از طلوع نیز صدای نیسان‌های آبی که شروع به رفت و آمد می‌کنند و آنچه را که تا صبح بریده شده است را جابه‌جا و به بازار فروش چوب انتقال می‌دهند.

بی معطلی و بدون ذره‌ای اتلاف وقت بار نیسان را تحویل می‌دهند و پول نقد دریافت می‌کنند.

تصور کنید در این خطه پهناور هیرکانی چه تعداد افراد سودجو و قاچاقچی شبانه مشغول به کار هستند؟ و تصور کنید هر شب قامت چه تعداد درخت تنومند و کهنسال بر خاک کوبیده می‌شود؟ و این میراث هزاران ساله طبیعی ایران است که در نبود حفاظت و نظارت محیط‌بانان و جنگل‌بانان به تاراج گذاشته شده است.

کشتار درختان راش در ایران

نماشای گلونی را دنبال کنید

در این ویدیو فقط بخش کوچکی از تجاوز و تعدی که بومیان و افراد محلی با ترفندهای مختلف بر سر جنگل‌ها و منابع جبران ناپذیر طبیعی می‌آورند را تماشا می‌کنید، افرادی که هر کدام‌شان در صورت اعتراف شاید تا آخر عمر باید در زندان بمانند و یا خسارت نقدی بپردازند، اما چه فایده‌ای؟

مگر ضربه و خساراتی که بر جنگل‌ها و پوشش گیاهی وارد کرده‌اند جبران می‌شود؟ حتی اگر بالاترین مبلغ را هم برای قطع و نابودی درختان تعیین کنند تا وقتی حفاظت، نظارت و پیشگیری از وقوع جرم وجود ندارد به حال طبیعت و جنگل‌های آسیب دیده ذره‌ای تفاوت نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که آموزش و آگاه‌سازی برای بومیان و افراد محلی نیسان سوار و اره به دست، ذره‌ای موثر نخواهد بود و تنها راه نجات جنگل‌های ایران از دست این سودجویان وحشی، تنها حفاظت و نظارت حرفه‌ای به منظور پیشگیری از وقوع جرم و جریمه‌های سنگین و جزای کیفری است.

درباره درختان ایران بیشتر بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 266748 ساعت خبر : 10:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=266748
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات