بارسا ۴ تا زد ۶ تا جلو افتاد

اولین خبر ورزشی شنبه ۳۰ آبان را با برد پرسپولیس در آخرین بازی این هفته لیگ برتر شروع میکنیم.

– صعود ۴ پله‌ای پرسپولیس با برد استقلال اهواز

 مهر در مورد این بازی گزارش داد: تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال اهواز از ساعت ۱۶:۲۰ امروز شنبه آخرین بازی هفته دوازدهم رقابتهای لیگ برتر را در ورزشگاه آزادی تهران برگزار کردند که این بازی را تیم پرسپولیس با حساب یک بر صفر به سود خود پایان داد. مهدی طارمی (۱۹) زننده تنها گل این دیدار بود. پرسپولیس که برای نخستین بار پس از درگذشت مرحوم هادی نوروزی با پیراهن قرمز به میدان آمده بود بازی رو به جلو را در دستور کار قرار داد و اگر طارمی اندکی دقت عمل را در دستور کار خود قرار می‌داد، می‌توانست در همان دقایق نخست به گل برسد که اینگونه نشد. پرسپولیس در دقیقه ۱۹ به گل رسید. پاس عمقی مسلمان برای عالیشاه این بازیکن را با پرویز کریمی دروازه‌بان حریف تک به تک کرد که توپ برگشت داده شد و طارمی در میان مدافعان حریف با ضربه‌ای دقیقه توپ را درون دروازه استقلال اهواز جای داد. این هفتمین گل طارمی در فصل جاری لیگ برتر بود. بازی با همین نتیجه به پایان رسید. شاگردان برانکو با این برد جمع امتیازات خود را به عدد ۱۸ رساندند و با صعودی چهار پله‌ای جای گسترش فولاد را در رده هفتم جدول رده‌بندی گرفتند. این برای نخستین بار است که پرسپولیس در نیمه بالایی جدول رده‌بندی قرار می‌گیرد. این تیم حالا ۷ امتیاز با استقلال فاصله دارد. نکته جالب این دیدار هدر دادن موقعیت‌های بی شمار به وسیله طارمی بود که از خد معمول فراتر رفته بود.

برانکو سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد در این فصل هیچ تیمی برتر از تیمش نبوده است. وی همچنین گفت: با کمال احترام به حریفان پرسپولیس باید در میان مدعیان قهرمانی باشد و انتظار صدرنشینی این تیم را دارم.

گزارش کامل بازی و گفتگوی برانکو با رسانه را بخوانید.

– به ما هم مانند مردان توجه کنید.

چند بانوی ملی‌پوش می‌گویند اگر شرایط برای آن‌ها مانند مردان فراهم شود، می‌توانند بیش از این در عرصه‌های مختلف بین‌المللی به موفقیت دست یابند.

به گزارش ایسنا، بانوان ورزشکار ایران بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از ورزش بانوان تاکید کردند و خواستار کمک بیشتر مسئولان به این بخش شدند.

مریم طوسی قهرمان دوومیدانی ایران با بیان اینکه ورزش بانوان نیازمند حمایت همه جانبه است گفت: بانوان ما می‌توانند پا به پای مردان در عرصه‌های مختلف ورزشی مدال‌آور باشند و به موفقیت برسند. این موفقیت حاصل نمی‌شود مگر با حمایت هرچه بیشتر مسئولان. او در ادامه به شرایط نه چندان مناسب خود در این روزها اشاره کرد و گفت: در حالی که فرصتی حدودا ۷ ماهه تا بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ باقی مانده، هنوز آن طور که باید و شاید حمایت‌ها صورت نمی‌پذیرد و برنامه‌هایی که برای من در نظر گرفته شده بود عملی نشده است. سریع‌ترین دونده ۱۰۰ متر بانوان خاطرنشان کرد: تلاش کردن به تنهایی فایده ندارد. تمامی رقیبان من در جهان و آسیا برنامه‌های خود را به صورت مستمر و با بهترین شرایط دنبال می‌کنند و از بهترین امکانات برخوردار هستند. طوسی افزود: متاسفانه در داخل ایران تا بحث کمبود بودجه پیش می‌آید ابتدا شاهد خط خوردن نام بانوان ورزشکار هستیم.

الناز کمپانی دیگر ملی‌پوش دوومیدانی ایران هم با تایید صحبت‌های مریم طوسی اظهار کرد: ما فقط برای موفقیت کشورمان می‌جنگیم و خواستار حمایت بیشتر هستیم. متاسفانه در کشور ما با توجه به شرایطی که وجود دارد کمتر به بانوان توجه می‌شود. با کمترین امکانات با رقیبان خود مصاف می‌کنیم و این در حالی است که شرایط ما نسبت به آنها اصلا قابل قیاس نیست.

همچنین شبنم علیخانی ملی‌پوش والیبال بانوان ایران نیز با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش بانوان خاطرنشان کرد: اینکه فقط گفته شود بانوان باید حتما نتیجه خوبی بگیرند تا از آن‌ها حمایت شود، قابل قبول نیست. باید به بانوان فرصت دهیم و از آن‌ها حمایت کنیم تا در رقابت‌های مختلف حضور پیدا کنند و ثمره این حضور قطعا می‌تواند رسیدن به موفقیت باشد. اگر حمایت نشویم، به مرور دلسرد می‌شویم و شرایط روز به روز بدتر می‌شود.

فریبا سلیمانی مربی اسبق تیم ملی والیبال ایران نیز در بخش دیگری از این نشست خاطرنشان کرد: من از معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان گله‌مندم. به نظرم باید بیش از این‌ها از ورزش بانوان حمایت کنند. باید یک آسیب شناسی در مورد ورزش بانوان صورت بپذیرد و این بخش هرچه بیشتر تقویت شود.


– مسابقات جهانی وزنه‌برداری در آمریکا شروع شد.

ایرنا گزارش داد، هشتاد و یکمین دوره پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۱۵ بزرگسالان جهان و کسب سهمیه المپیک جمعه شب به وقت تهران در سالن جرج بروان شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا آغاز شد. در این رقابت‌ها که به عنوان یکی از بزرگترین مسابقات وزنه‌برداری طی سال‌های اخیر از نظر تعداد ورزشکاران شرکت کننده از آن یاد می شود، ۷۴۵ وزنه بردار از ۱۰۵ کشور جهان حضور دارند. امتیازات سهمیه المپیک جداگانه محاسبه می شود به طوری که شش تیم برتر مسابقات، شش سهمیه کامل المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب خواهند کرد. همچنین بهداد سلیمی، ایلین ایلیا و هو لیائو از قهرمانان جهان و المپیک به عنوان بزرگترین غایبان این دوره از مسابقات هستند.

خبر دیگری از ایرنا در مورد عیادت وزیر بهداشت از گودرزی وزیر ورزش. دکتر حسن قاضی زاده هاشمی پس از عیادت از وزیر ورزش و جوانان ، وضعیت جسمانی وی را مساعد توصیف کرد و گفت: حال عمومی وزیر ورزش خوب است و مشکل خاصی ندارد. دکتر هاشمی افزود: وزیر ورزش و جوانان می تواند امروز از بیمارستان مرخص شود.


– نواک جوکوویچ باز هم فینالیست شد.

این خبر را به نقل از تسنیم می‌خوانیم. نوواک جوکوویچ، تنیسور صربستانی و صاحب رتبه شماره یک تنیس مردان با برتری دو ستی بر رافائل نادال اسپانیایی در اولین بازی مرحله نیمه نهایی تنیس جام ستارگان، اولین فینالیست این رقابت‌ها شد.

برتری ۲ ستی او با نتیجه مشابه ۶ بر ۳ رقم خورد تا نتیجه رقابت دو تنیسور مطرح در یک چهارم نهایی گرنداسلم رولان‌گاروس در سال جاری تکرار شود. به این ترتیب نادال کماکان در حسرت فتح یک جام معتبر از رولان‌گاروس ۲۰۱۴ تا به حال باقی ماند و نواک جوکوویچ به عنوان فاتح سه گرنداسلم از چهار گرنداسلم امسال به فینال رفت تا با برنده جدال امشب راجرفدرر و استانیسلاس واورینکا بر سر تصاحب جام بجنگد.


– علیپور در مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا به مدال نقره دست یافت

به گزارش فارس، در دومین روز از بیست و سومین دوره رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا در نینگبوی چین رضا علیپور قهرمان سنگ‌نوردی کشورمان پس از ورزشکار اندونزیایی به مدال نقره دست یافت. علیپور در فینال با زمان ۶ ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه در مقابل رکورد ۶ ثانیه و ۷۵ صدم ثانیه ورزشکار حریف بر سکوی دوم ایستاد. همچنین ورزشکارانی از چین در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

در رقابت‌های بانوان فرناز اسماعیل‌زاده سنگ‌نورد کشورمان پس از ورزشکاران اندونزی، قزاقستان و سنگ‌نوردی دیگر از اندونزی بر سکوی چهارم آسیا ایستاد.

– سنتیاگو برنابئو به آتش کشیده شد.

خبر آخر امروز در مورد اِل‌کلاسیکو و پیروزی پر گل بارسلون در این دیدار است. مهر از این بازی گزارشی تهیه کرده که در ادامه میخوانید. تیم فوتبال بارسلونا با برتری مقابل رئال مادرید در دیداری که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، اختلاف خود با این تیم در صدر جدول را به شش امتیاز برساند. بازی تیم های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا با یک دقیقه سکوت به احترام کشته شدگان حادثه تروریستی پاریس آغاز شد. بازیکنان دو تیم همچنین با روبان های مشکی وارد میدان شدند.

تیم فوتبال بارسا در هفته دوازدهم رقابت‌های لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با چهار گل مقابل رئال مادرید به برتری رسید. بارسلونا از همان ابتدا بازی بهتر و منظم تری را به نمایش گذاشت و در نهایت در دقیقه ۱۱ مزد برتری خود را گرفت. لوییس سوارس موفق شد تیم میهمان را پیش بیندازد. رئال مادرید واکنش مناسبی به این گل نداشت و همچنان به بازی بی انظباط خود ادامه داد. حملات کم دامنه رئالی ها تهدیدی بر روی دروازه بارسا ایجاد نمی‌کرد. در دقیقه ۳۹ باز بارسلونا بود که به گل رسید. آندرس اینیستا با پاسی زیبا که مشکوک به آفساید هم بود نیمار را در موقعیت گلزنی قرار داد و این مهاجم برزیلی هم توپ را از زیر دستان کیلور ناواس وارد دروازه سفیدپوشان کرد. بازی در نیمه دوم هم به سود رئالی‌ها پیش نرفت. اینیستا که روی گل دوم نقش اساسی داشت این بار خودش اقدام به گلزنی کرد و پاس پشت پای نیمار را با شوتی سنگین وارد دروازه رئال کرد. لیونل مسی از دقیقه ۵۶ به جای راکیتیچ وارد میدان شد. گلزنی بارسلونا به همین جا ختم نشد. پس از اینکه کریستیانو رونالدو نتوانست پاس عرضی گرث بیل را در دقیقه ۶۸ وارد دروزاه بارسا کند، شش دقیقه بعد سوارس بود که در موقعیت تک به تک دروازه ناواس را با ضربه ای چیپ باز کرد.

رئال و بارسا در دقایق پایانی حملاتی را بر روی دروازه هم ترتیب دادند که هیچکدام از توپها وارد دروازه نشد. نکته مهم در این بازی، درخشش براوو بود که چند بار مانع از گلزنی رونالدو شد.

بارسلونا با این پیروزی ۳۰ امتیازی شد و رئال مادرید ۲۴ امتیازی ماند تا کار دشواری در ادامه رقابتهای فصل داشته باشد.
گزارش تصویری این دیدار را اینجا ببینید.

پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

کد خبر : 8708 ساعت خبر : 11:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8708
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات