آلزایمر و چالش‌های مغزی نسل جدید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه صالحی، رئیس انجمن آلزایمر ایران گفت: «اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، مغزتان را به چالش بکشید.»

با این نسخه ظاهراً نسل جدید قرار نیست به آلزایمر دچار بشن، اونها دائم در چالش هستن، نتیجه این چالش‌ها رو هم هر از گاهی تو فضای مجازی مجازی می‌بینیم؛ یعنی بودن آدم‌هایی که مهمترین چالش زندگی‌شون انتخاب یه عکس سیاه و سفید و انتشار اون بوده، بعد همین عکس در حد ۲۰ هزارتا لایک در فضای مجازی خورده. انگار قرار نیست اونها خونه‌های حافظه‌شون رو با جدول کلمات متقاطع، حل سودوکو و برعکس نوشتن کلمات و تصویرسازی ذهنی و یا حتی خوندن کتاب و یادداشت‌نویسی از اون پر کنند، اونها ترجیح می‌دن که برای تماس با پدر و مادرهاشون هم به دفترچه تلفن همراه گوشی‌شون سر بزنند چه برسه به اینکه شماره‌شون رو حفظ کنن. اونها برای برقراری ارتباط با فامیل از روش استیکر فرستادن تو گروه‌های فامیلی استفاده می‌کنند حتی به‌یاد آوردن نسبت فامیلی‌شون با اون افراد براشون یه چالش جدیه که مغزشون باهاش درگیره. نسل جدیدها برای درآمدزایی نقشه نمی‌ریزن و برای خودشون چالش اقتصادی ایجاد نمی‌کنن اونها یه کانال تو تلگرام می‌زنن و ۵۰۰۰ تا فالوئر می‌خرن و ترجیح می‌دن که لباس‌های مارک رو با قیمت‌های چند برابری به اونهایی که تب لاکچری بودن امونشون رو بریده، بفروشن.

نسل جدیدمون فکر می‌کنن که با این چالش‌های جورواجور مغزی از آلزایمر در امان هستند اونها نمی‌دونن که از خیلی وقت پیش آلزایمر گرفتن، وقتی که قیافه واقعی خودشون رو بدون فیلترهای عکس به خاطر نمیارن، وقتی که برای دور شدن از خودشون به بسته‌های پشت سر هم عمل جراحی روی آوردن، آلزایمر از فراموش کردن خودمون شروع می‌شه از بیگانه شدن با خودمون. برای جلوگیری از آلزایمر باید خودمون رو به یاد بیاریم، نذاریم شوک‌های روانی و تغذیه نامناسب و ژنتیک مستعد، غافلگیرمون کنه. از فرصت شناختن آدم‌های واقعی دوربرمون ساده نگذریم، شاید سال‌ها بعد برای یادآوری‌شون حسابی دیر شده باشه.

پایان پیام

کد خبر : 54027 ساعت خبر : 11:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54027
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات