آمادگی نسبی برای تهران کافی نیست

آمادگی نسبی برای تهران کافی نیست

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: شهردار تهران ضمن اشاره به میزان مقاومت ساختمان‌های تهران در برابر زلزله، از آمادگی نسبی شهر تهران برای مقابله با زلزله خبر داد.

آمادگی در برابر زلزله آن هم از نوع نسبی‌اش موضوع جدیدی است. آمادگی یا هست یا نیست. که شواهد نشان می‌دهد تا به الان کشور ما در برابر هیچ زلزله‌ای آمادگی نداشته. با وجودی‌که هم زلزله‌خیز هستیم و هم کاملا از جای گسل‌ها اطلاع داریم.

حالا نمی‌شود با یک آمادگی نسبی منتظر بنشینیم و نتیجه را تماشا کنیم.

اگر زلزله‌ای برای تهران پیش‌بینی می‌شود واقعا شوخی‌بردار نیست. اگر در تهران زلزله بیاید یا این وضعیت ساختمان‌ها و برج‌های غیر استاندارد بی‌شک یک فاجعه انسانی بزرگ رخ می‌دهد.

شهرداری باید از همین حالا نسبت به انجام فعالیت‌های پیشگیرانه اقدام کند. ایمن‌سازی خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی در راس امور قرار گیرد.

این‌که حالا شهرداری از بین کارهایش وقتی را به بررسی احتمال وقوع زلزله اختصاص داده و حداقل در این زمینه‌ها بحث می‌شود خوب است. خیلی هم از آقای شهردار ممنونیم اما نمی‌شود با احتمالات جلو رفت. هرچه بی‌احتیاطی کرده‌ایم کافیست.

آمادگی نسبی برای تهران کافی نیست

نمی‌شود تنها شهرداری را ملزم به انجام امور کنیم. باید در کنار ایمن‌سازی‌ها و قوانین و مقررات اجباری مردم هم خودشان همکاری کنند و این موضوع فرهنگ‌سازی شود.

در کنار این‌ها هلال احمر دوره‌های آموزشی برگزار کند و اتفاقا این دوره‌ها هم الزامی شود. مخصوصا برای مدارس و دانش‌آموزان.

هرچه زمان می‌گذرد تب کمک‌‌رسانی به کرمانشاه هم مثل هوا سرد می‌شود. ساختن و آبادی آن‌جا زمان زیادی می‌برد. تازه اگر فراموش نشود و واقعا ساخت‌وسازی صورت بگیرد.

حداقل از تکرار این حوادث جلوگیری کنیم‌.

پایان پیام

کد خبر : 58359 ساعت خبر : 0:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58359
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات