قلیان به راحتی شما را می‌کشد

رسانه‌ها در این بین نقش دارند، رسانه‌ها نتوانستند قبح قلیان را از بین ببرند، آن‌ها نتوانستند به مردم و به خانواده‌های ایرانی بگویند قلیان به راحتی شما را می‌کشد.

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: شاید اگر هر روز در پایگاه خبری گلونی درباره قلیان هشدار بدهیم، کم باشد. قلیان این روزها جوانان ایرانی را بیچاره کرده است. رئیس انجمن سکته مغزی ایران گفته است مصرف قلیان امروزه در میان جوانان و نوجوانان رواج زیادی پیدا کرده که سکته مغزی را بین آن‌ها رواج داده است.

قلیان به راحتی شما را می‌کشد

بله، سکته مغزی میان جوانان افزایش پیدا کرده است و بسیاری از مردم این را می‌دانند.

سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، آمفیزم، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.

در هیچ دوره‌ای به مانند چند سال اخیر خبر از سکته قلبی و سکته مغزی در میان نوجوانان و جوانان شنیده نمی‌شود و یکی از دلایل آن مصرف بیش از حد مواد مخدر و یا همین قلیان است.

قلیانی که امروز دیگر قبحش در میان خانواده‌های ایرانی شکسته شده و بسیاری به صورت خانوادگی قلیان می‌کشند و بسیاری در اتاق خودشان قلیان شخصی دارند.

نقش رسانه در گسترش قلیان

رسانه‌ها هم در این بین نقش دارند، رسانه‌ها نتوانستند قبح قلیان را از بین ببرند، آن‌ها نتوانستند به مردم و به خانواده‌های ایرانی بگویند قلیان چقدر بد است.

تنباکوهای میوه‌ای آمدند و همچنان هم پرطرفدار هستند و جامعه ایران را بیمار کرده‌اند.

مسئولان هم نتوانستند با رشد روزافزون قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراها مبارزه کنند.

البته این روزها برای کشیدن قلیان نیازی به قلیان‌سرا نیست و در هر خانه‌ای گاه تا دو، سه قلیان متفاوت وجود دارد و قلیان پای اصلی و همیشگی مهمانی‌های ایرانی است.

اگر فرزند دارید و اگر خودتان قلیان می‌کشید، به این هشدار توجه کنید و آن‌ها را دستکم نگیرید؛ قلیان به آسانی می‌کشد و به راحتی.

پایان پیام

کد خبر : 106926 ساعت خبر : 1:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106926
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات