هیات انتخاب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم های بخش نگاه نو را معرفی کردند.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، اسامی فیلم های بخش نگاه نو که به تجربه اول فیلم بلند کارگردانان با پروانه ساخت سینمایی اختصاص دارد به شرح ذیل است.
فیلم های بخش نگاه نو جشنواره ۳۷ فجر
پالتو شتری/ کارگردان: مهدی علیمیرزایی/ تهیهکننده: مجید شیخانصاری
جاندار/ کارگردان: حسین امیریدوماری و پدرام پورامیری/ تهیهکننده: کامران مجیدی
حمال طلا/ کارگردان: تورج اصلانی/ تهیهکننده: منصور سهرابپور
دیدن این فیلم جرم است!/ کارگردان: رضا زهتابچیان/ تهیهکننده: محمد حمزهزاده
روزهای نارنجی/ کارگردان: آرش لاهوتی/ تهیهکننده: علیرضا قاسمخان
زهر مار/ کارگردان: سیدجواد رضویان/ تهیهکننده: جواد نوروزبیگی
سونامی/ کارگردان: میلاد صدرعاملی/ تهیهکننده: علی سرتیپی
مسخره باز/ کارگردان: همایون غنی زاده/ تهیهکننده: علی مصفا
معکوس/ کارگردان: پولاد کیمیایی/ تهیهکننده: مسعود کیمیایی
یلدا/ کارگردان: مسعود بخشی/ تهیهکننده: علی مصفا
طبق بررسی دبیرخانه جشنواره، فیلم های ساخته شده توسط تورج اصلانی و مسعود بخشی اولین فیلم سینمایی این کارگردانان محسوب می شود که دارای پروانه ساخت سینمایی است و فیلم های قبلی آنها دارای پروانه ساخت ویدئویی و یا تولید سیما بوده است.
احمد امینی، محمد علی حسین نژاد، حسن خجسته،شاهرخ دولکو، بهروز شعیبی حسین کرمی و رضا مقصودی انتخاب فیلم های بخش نگاه نو را عهده دار بودند.
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۰ تا ۲۲ بهمن ماه همزمان با گرامیداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
فیلم اولیها بیشتر من را تحت تاثیر قرار دادهاند
یک منتقد سینما، با نگاهی به دورههای معاصر جشنواره فیلم فجر با مرور فیلمهای جشنواره گفت: ممیزی ها مانع ساخت فیلم های شاخص نشده است.
سحر عصر آزاد، با بیان این که از سال ۱۳۷۹به عنوان منتقد در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است، خاطرنشان کرد:
در آن زمان به عنوان منتقد ماهنامه «گزارش فیلم» در جشنواره حضور پیدا کردم و به صورت حرفهای به تماشای فیلمهایی که آن موقع در سینمای رسانه به نمایش در می آمد نشستم.
ولی به عنوان یک مخاطب عادی سینما از سال ۱۳۶۸ در جشنواره حضور پیدا میکردم و مانند دیگر افراد در جلوی درب سینما “شهر فرنگ” در صف میایستادم تا بلیط جشنواره را برای تماشای فیلم ها را به دست آورم.
او با بیان این که خاطره انگیزترین دوران جشنواره فیلم فجر برایم، دورانی بود که به همراه همکارانم از ماهنامه «صنعت سینما » در جشنواره حضور پیدا میکردیم و به صورت جمعی به تماشای فیلمها میپرداختیم و بعد از آن هر کدام به نقد فیلمها از جنبههای مختلف می پرداختیم، گفت:
در آن موقع ،آن کار دست جمعی و تحلیل فیلمها با یکدیگر باعث میشد که نگاه جامعی به فیلمها داشته باشیم و به صورت حرفهای فیلمها را نقد کنیم، ولی متاسفانه بعد از مدتی با تعطیلی ماهنامه صنعت سینما این گروه از هم پاشید.
پایان پیام