کمل بگ چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

کمل بگ چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

به گزارش گلونی کمل بگ نیز مانند درای بگ یک کیسه ضد آب و با مقاومت بالاست با این تفاوت که کمل بگ شیر و شلنگ هم دارد و بیشتر برای شست‌وشو و بهداشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمل بگ چیست

کمل بگ دارای یک نی یا شلنگ است که کوهنورد یا طبیعت گرد هنگام تشنگی می‌تواند بدون توقف و درآوردن قمقمه آب از آن استفاده کند.

مصارف دیگری را نیز می‌توان برای کمل بگ‌ها متصور شد.

کوهنوردان و طبیعت‌گردها برای مسائل بهداشتی نیاز به آب دارند. آبی که به طور منظم و با فشاری ثابت تحت کنترل باشد و فرد بتواند از آن برای شست‌وشو و حمام و دستشویی و… استفاده کند. همین نیاز باعث شد تا کمل بگ‌ها طراحی و تولید شوند.

اکثر طبیعت‌گردان و کمپرهای ایرانی در هنگام سفر و گردشگری در کوه و جنگل و دشت، بزرگترین مشکلی که داشتند همین حمام و دستشویی بود.

شاید برای یک عصر جمعه در طبیعت بتوان دستشویی را به نحوی برطرف کرد اما وقتی سفر شما چندین روز، چند هفته یا حتا چندین ماه به طول می‌انجامد دیگر نمی‌توان با کلوخ و دستمال کاغذی و… نیاز خود را برطرف کرد.

یا مثلاً برای حمام کردن نمی‌توان همیشه از آب جوی با رودخانه استفاده کرد. در برخی فصول و یا حتا در فصل تابستان در برخی مناطق، آب رودخانه‌ها به قدری سرد است که تحمل آن برای چند ثانیه هم کار بسیار سختی است.

پس برای طبیعت گردی و کمپینگ حتما یکی دو تا از این کمل بگ‌ها احتیاج است.

در هنگام استفاده از کمل بگ باید به این نکته توجه کرد که جنس آن پلاستیک است و قادر به حفظ دما نیست و همچنین باید از ریختن آب خیلی داغ به داخل آن خودداری کنید.

آب داغ کمل بک مثل آب شیر است. نه خیلی سرد است نه خیلی گرم.

کمل بگ را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم کوهنوردی و کمپینگ در طرح‌ها و اندازه‌ها و مدل‌های مختلف خریداری کنید.

شما می‌توانید به‌گزین اخبار و مطالب حوزه گردشگری، کوهنوردی و طبیعت گردی را در پایگاه خبری گلونی دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 177949 ساعت خبر : 8:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=177949
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات