کیت جدید پرسپولیس و واکنش هواداران این تیم

کیت جدید پرسپولیس و واکنش هواداران این تیم

رونمایی از کیت پرسپولیس، موجی از واکنش‌ها را در میان طرفداران پرسپولیس به همراه داشته است.

به گزارش گلونی به نقل از ورزش سه صبح امروز سرانجام باشگاه پرسپولیس با انتشار یک ویدیو با تم مشکی رنگ که بازیکنان در آن حضور دارند، از کیت رسمی خود پرده برداری کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که طرح‌های خاص البسه قرمزپوشان، خیلی زود به مهم‌ترین خبر در حوزه پرسپولیس تبدیل شد و طرفداران پای کار در فضای مجازی نیز درباره آن اظهار نظر کردند و به بحث و بررسی پرداختند.

در یک نظرسنجی که یکی از کانال‌های هواداری انجام داد، تنها ۵% از مخاطبان طراحی لباس را «ضعیف» قلمداد کردند و در اتفاقی بی‌سابقه، ۴۱% آن را «عالی» دانستند.

کیت جدید پرسپولیس

نتیجه نظرسنجی‌ها
نتیجه نظرسنجی‌ها

این در حالی است که چند ماه پیش در نظرسنجی همین کانال، ۳۲% از هواداران طراحی لباس دربی را «خیلی ضعیف» و ۱۵% «ضعیف» توصیف کرده و فقط ۸% به گزینه «عالی» رای داده بودند. مقایسه نتایج این دو نظرسنجی به وضوح نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از هواداران از کیت جدید رضایت داشته‌اند اما انتقاداتی هم دیده می‌شوند.

جنجال به خاطر حذف رنگ سفید

نخستین انتقادی که در فضای هواداری درباره این کیت بروز کرد، زمانی بود که ابراهیم شکوری انتخاب رنگ پیراهن دوم را به نظرسنجی گذاشت و اکثریت شرکت کنندگان رنگ مشکی را انتخاب کردند.

اما کاربری به نام «میلاد» در زیر این توییت نوشت: «سفید بودن پیراهن دوم پرسپولیس یک ضرورته، نه سلیقه. فلسفه سفید بودن پیراهن دوم پرسپولیس، احترام به هویت شاهینی باشگاهه».

کاربری به نام «سولیوویچ» نیز در پاسخ به این دیدگاه نوشت: «یعنی چی کیت دوم پرسپولیس باید سفید باشه چون هویت باشگاهه؟؟ الان تیمای اروپایی که هر فصل رنگ کیت دومشون تغییر میکنه بی هویتن؟»

یکی دیگر از کاربران با نام کاربری Key به کنایه توییت کرد: «این که می‌گید چون بازیکنای شاهین رو گرفتیم باید رنگ پیراهن دوممون سفید باشه، مثل اینه که بگیم بایرن باید کیت دومش زرد باشه چون از دورتموند خیلی بازیکن گرفته. با احترام به تیم ارزنده شاهین، مکتب و بازیکنایی که پرورش داده، این تیم از نظر ماهیتی ارتباطی به پرسپولیس نداره».

البته پاسخ به او هم وجود داشت و «قرمزناک» در این باره نوشت: «ما از شاهین بازیکن نخریدیم، از شاهین زندگی گرفتیم و ریشه زدیم..»

کاربری به نام «زهرا حیدریان» نیز پرسیده: «چرا از لباس دروازه بان‌ها رونمایی نشده؟»

رنگ و طراحی از رنگ بنفش تا تخت جمشید

در سال‌های اخیر درخواست های زیادی پیرامون طراحی البسه پرسپولیس با نشانه‌های هویتی این باشگاه، در بین هواداران این تیم وجود داشته و حالا ۹ سال پس از بازگشت رسمی اسم قرمزها، حالا المان‌هایی نیز از «پرسپولیس – تخت جمشید» در البسه جدید این باشگاه دیده می‌شود که مهم‌ترین آن ها «گل انار» روی کیت‌های اصلی و «کاخ تچر فارس» روی کیت‌های تمرینی است.

یکی از کاربران در این باره انتقادی را به این شکل مطرح کرده است: «این کیتای جدید پرسپولیس که رونمایی شده جالب نیستن به نظر من. این طرح گل انار (بیشتر شبیه ویروس کروناست) اصلا قشنگ اجرا نشده. نگ غالب پیراهن دوم و سوم تیره و یه شکله که هدف استفاده از پیراهن سوم رو از بین میبره. یه نیم فصل هم زمان گرفت».

با این حال «قرمزناک» در توییت دیگری نوشته: «استفاده از نمادهای تاریخی در لباس پرسپولیس،باید تبدیل به یک اصل همیشگی شود. برای رشد کردن، باید ریشه‌ها را در خاک نگه داشت اما حذف رنگ سفید یعنی نادیده گرفتن بخشی از تاریخ پرسپولیس بهتر بود قبل از نظرسنجی،دلیل وجود کیت سفید بیان میشد سپیدِ شاهین حتی ارزش لباس تمرین شدن هم نداشت؟»

«عالیجناب سرخ» نیز در این خصوص توییت کرد: «به نظرم یکی از زیباترین طرح‌های چند سال اخیر رو زدن برای پیراهن ها هم سادگی خوبی داره هم نمادهای «پرسپولیس» رو زدن داخلش مهمتر از همه کپی نیست به هزار دروغ بگن خودمون زدیم دمتون گرم ایشالا با همین کیت قهرمانی آسیا».

کاربری به نام سعید نیز از افرادی است که علاقه‌مند این البسه است: «کیت‌های جدید تیم شاید طرح لباسا ساده باشه ولی استفاده از دیوار نوشته‌های تخت جمشید در طراحی لباسا خیلی ایده جالب و خوبیه. به امید اینکه تو این لباس‌ها بردها و قهرمانی‌های زیادی بیاریم».

«ستونای رو لباس دربی و برداشتن، اسمشو گذاشتن کیت جدید لباس سوم هم که طوسیه کلا طرحش با لباس اول و دوم فرق میکنه دستتون درد نکنه، ولی اینهمه صبر کردیم انتظار طرح قشنگ تر داشتیم!»

صحبت‌های نماینده آل اشپورت

جعفری نماینده آل اشپورت در این خصوص گفته است: «استفاده از گل انار و لوتوس و کاخ تچر به سبک مینیمالیست بر روی لباس‌ها خودنمایی می‌کنند. بر روی لبه آستین‌ها از ۶ شیر نشان پرسپولیس استفاده شده است و همچنین از این نشان به صورت پترن در آستین‌های البسه محیط خارجی نیز بهره برده است. امیدواریم این طراحی مورد قبول اعضای تیم و هواداران واقع شود».

با این حال شاید عجیب ترین واکنش را بخش کوچکی از هواداران استقلال داشتند که استفاده از رنگ بنفش را به کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ مرتبط دانستند و اتهام حمایت‌های ویژه از پرسپولیس را تکرار کردند.

هرچند که سرخ ها اعتقاد دارند استفاده از رنگ‌های خارج از لوگوی باشگاه در تمام تیم‌های دنیا وجود دارد و حتی کیت تمرینی پرسپولیس هم فسفری و بنفش است.

اسپانسرها کجا قرار می‌گیرند؟

یکی از نگرانی‌های هواداران پرسپولیس، در خصوص قرارگیری لوگوی باشگاه، اسپانسر و آل اشپورت روی کیت جدید پرسپولیس است. در بازی‌های لیگ برتر حتی گاها شش تبلیغ مختلف نیز روی کیت سرخپوشان دیده شده بود اما در رونمایی رسمی فقط بانک گردشگری روی البسه پرسپولیس نقش بست.

کاربری به نام «حسین رشید» در این خصوص نوشت: «وقتی میشه در مورد این کیت نظر داد که ببینیم اسپانسرها رو تو بازیهای لیگ چطوری روش چیدید هر کیتی بدون اسپانسر، ساده و زیباست. فقط کافیه یه برچسب زرد و آبی ایرانسل بیاد روش!»

همچنین «محسن» توییت کرد: «در مورد زدن اسپانسر داخل لیگ برتر دقت کنید، اندازه‌ها بیش از اندازه بزرگه و جای اسپانسر زو سرشونه ها نیست، شلوغ نکنید لطفا، با بزرگ کردن اسپانسر پول بیشتر که نمیدن».

«محمد» نیز با تمجید از مدل رونمایی پرسپولیس و آل اشپورت نوشت: «فارغ از طرح لباس که خیلی با مفهوم و زیبا و جذابه، این مدل رونمایی هم جذاب بود،واقعا کلاس و شخصیتی که این آیتم رونمایی داشت عالی بود،پرسپولیس در بین تیمای ایرانی از هر لحاظ بیشترین شباهتو به یک باشگاه حرفه ای داره و فکر می کنم از زمان برانکو این شخصیت مدرن به پرسپولیس تزریق شد».

همچنین کاربری به نام «مرضیه» با اشاره به انتظاراتش از باشگاه پرسپولیس و آل اشپورت توییت کرد: «به حسن نیت باشگاه، زحمات آل اشپورت و همراهی هواداران خوش ذوق احترام ویژه‌ای می‌ذارم اما انتظار دارم از امروز به شکلی سفت و سخت روی رعایت کپی رایت نظارت بشه و کسی نتونه بدون اجازه قانونی، لباس های جدید رو بفروشه. آل اشپورت هم با عرضه کیفیت‌های مختلف، باید به فروش بیشتر کمک کنه».

سایر واکنش‌ها به کیت جدید پرسپولیس

کاربری به نام سفید برفی به «گل انار» در تخت جمشید اشاره کرده است.

نقش گل انار تخت جمشید کیت جدید پرسپولیس
نقش گل انار تخت جمشید کیت جدید پرسپولیس

پایان پیام

 

کد خبر : 216436 ساعت خبر : 2:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=216436
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات