محل بازی های المپیک باستانی در یونان با آتش سوزی تهدید می‌شود

محل بازی های المپیک باستانی در یونان با آتش‌سوزی تهدید می‌شود

به گزارش گلونی و به نقل از رویترز، با ادامه آتش‌سوزی‌ها در یونان مقامات این کشور روز چهارشنبه به روستاهایی که در نزدیکی سایت بازی‌های المپیک باستانی در قسمت غربی پلوپونز واقع شده‌اند دستور تخلیه دادند.

دمای بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد و بادهای قوی بیش از ۱۵۰ آتش‌سوزی در مناطق مختلف این کشور در روزهای اخیر ایجاد کرده است و به آتش‌سوزی‌های عظیم در ترکیه و دیگر مناطق مدیترانه افزوده است.

نیکوس هاردالیاس، معاون وزیر حفاظت مدنی می‌گوید: «ما هنوز در حال مبارزه در یک جنگ تمام عیار هستیم، روزهای بعد مشکل‌تر خواهد بود.»

ده‌ها روستا در منطقه پلوپونز غربی در نزدیکی سایت باستانی که در آن بازی‌های المپیک برگزار می‌شده است، تخلیه شده است و حدود ۱۶۰ آتش نشان‌، با هواپیمای آب پاش در حال تلاش برای نجات این گنجینه‌های تاریخی هستند.

محل بازی های المپیک باستانی

این گزارش در یوتیوب رویترز را از طریق ویدیوی ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

شهردار این منطقه می‌گوید: «ما تمام تلاش خود را برای نجات این محل مقدس انجام می‌دهیم. پس از زندگی انسان‌ها، اولویت ما، حفاظت از تاریخ‌مان است.»

این سایت، جایی است که مشعل المپیک سفر خود را به سمت شهری که المپیک را میزبانی می‌کند از آن آغاز می‌کند. این مکان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی یونان است و یکبار دیگر در آتش‌سوزی‌های سال ۲۰۰۷ نیز تهدید به نابودی شد.

در طرف دیگر کشور، قایق‌های نجات در نزدیکی جزیره Evia در نزدیکی آتن حدود ۸۵ نفر را نجات داد.

یکی از اهالی این منطقه می گوید: «تمام طول شب روستا در حال سوختن بود. جنگل‌ها نابود شده‌اند، روستاها سوخته‌اند. ما خانه‌هایمان و حیوانات خانگی خود را ترک کردیم.»

سخنگوی سازمان حفاظت مدنی، اعلام کرد که نیروهای کمکی از قبرس وارد این کشور شده‌‌اند و آتش‌نشانانی از فرانسه و دو هواپیما از سوئد روز پنج شنبه وارد این کشور می‌شوند.

شدت آتش‌سوزی‌هایی که در روز سه‌شنبه خانه‌های حومه شمالی آتن را تهدید کرده بود، کاهش یافته است. اما به علت وجود دود غلیظ و آلوده حاصل از آتش‌سوزی‌ها از ساکنان خواسته شد تا در خانه‌های‌ خود بمانند.

تخلیه گردشگران از پسکارا

پایان پیام

مترجم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 239320 ساعت خبر : 11:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=239320
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات