از ۹۶ منتظریم و سیاهه همان سیاهه است

از ۹۶ منتظریم و سیاهه همان سیاهه است

آمار بدهید ببینیم چند چندیم!

ما ایرانی‌ها علاقه خاصی به اعداد و آمار داریم و مدام می‌خواهیم از مردم آمار بگیریم. در خبرها اعداد و ارقامی را دیدم که حدس زدم شما آن‌ها را ندیده باشید؛ فلذا فی‌الفور دست‌به‌کار شدم تا از آمار عقب نمانید.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: «بر اساس آخرین سیاهه انتشار شهر تهران در سال ۱۳۹۶، سهم منابع متحرک در انتشار سالانه آلاینده‌های گازی ۸۳ درصد و در تولید ذرات معلق ۶۱ درصد است. از سهم آلاینده‌های گازی، خودروهای سواری با سهم ۳۷.۸ درصد رتبه نخست و موتورسیکلت‌ها با ۲۱.۳ درصد رتبه دوم را دارند.

در خصوص ذرات معلق، کامیون ها با ۱۵.۷ درصد رتبه اول و خودروهای سورای با ۱۳.۹درصد رتبه دوم و موتورسیکلت‌ها در این آلایندگی با ۱۰.۱ درصد رتبه سوم را دارند. با توجه به اینکه آلودگی کنونی هوای شهر تهران ناشی از ذرات معلق است؛ لذا بایستی برای پایش آلایندگی کامیون‌ها به صورت ویژه چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی صورت پذیرد.»

آخرین «سیاهه انتشار» موجود مربوط به سال ۹۶ است و اگر قرار بود کسی کاری کند، باید در این شش سال می‌کرد. اصلاً همین سیاهه انتشار موضوع جالبی است. ملاک برای هر نوع تصمیم‌گیری سیاهه انتشار آلودگی هوا است و اگر مسئولی ناخواسته به سرش بزند که اقدام مفیدی انجام بدهد، باید بر اساس همان آمار سال ۹۶ برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کند.

زمستان سال گذشته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت که لازم است این اطلاعات به‌روزرسانی شوند تا محاسبات و تصمیم‌گیری‌ها دقیق‌تر باشند. حالا و بعد از گذشت حدود یک سال، هنوز منتظریم که آمار دقیق و به‌روز منتشر شود. آن‌وقت بعضی‌ها انتظار دارند که کسی برای رفع آلودگی هوا چاره‌اندیشی کند.

پایان پیام

نویسنده: روح‌ الله احمدی

آلودگی هوا دلیل احتمالی ۶ میلیون زایمان زودرس در سال

کد خبر : 281143 ساعت خبر : 11:06 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281143
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات