فرود پرندگان زنگوله بال در زيستگاه های استان اردبیل

فرود پرندگان زنگوله بال در زيستگاه های استان اردبیل

هزاران بال پرنده حمایت شده زنگوله بال در مسیر پروازی خود به منظور زمستان گذرانی وارد زیستگاه‌های شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار مغان شدند.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: «هر سال هزاران قطعه پرنده مهاجر حمایت شده زنگوله بال از اواخر آبان ماه برای زمستان‌گذرانی و تداوم حیات به شمال استان اردبیل مهاجرت می‌کنند».

رامین جمشیدی افزود: «پرنده زنگوله بال از سمت روسیه و قزاقستان به استان اردبیل سفر كرده و همه‌ساله شمال استان را برای مهاجرت خود انتخاب می‌كند.

این پرندگان به دلیل افت شدید دمای هوا در زیستگاه اصلی و برای یافتن غذا به این منطقه مهاجرت و در نوار مرزی شهرستان‌های پارس آباد و بیله‌سوار اقامت موقت اختیار می‌كند».

وی گفت: «این پرندگان زمستان را در دشت حاصلخیز مغان سپری می‌کنند و هرگونه شكار و صید پرندگان مذكور ممنوع بوده و در این مدت گشت‌های كنترلی افزایش یافته و به صورت مداوم نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در محل اقامت پرنده حضور یافته و جمعیت آن را حفاظت می‌كنند

وی خاطر نشان كرد: «شمال استان اردبیل با دارا بودن تالاب و آبگیرهایی همچون تالاب میل و مغان در اصلاندوز، سواحل رودخانه مرزی ارس، دریاچه شهرك شهید غفاری و تالاب تپراق كندی و همچنین مزارع كشاورزی در سطح وسیع از مهم ترین زیستگاه های پرندگان آبزی و كنارآبزی به شمار می‌رود.»

رها سازی ۴۰ قطعه سهره طلایی در طبیعت شهرستان آستارا

پایان پیام

کد خبر : 281514 ساعت خبر : 12:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281514
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات