جوان بودید کدام عطر را می‌زدید؟ عطرهای نوستالژیک گران اما پرطرفدار هستند

جوان بودید کدام عطر را می‌زدید؟ عطرهای نوستالژیک گران اما پرطرفدار هستند

پایگاه خبری گلونی آرشین ساکی: اشیا قدیمی برای همه آدم‌ها یادآور خاطرات آن‌هاست، کم‌تر کسی پیدا می‌شود که از دیدن اشیا قدیمی لبخند رضایت روی لب‌هایش ننشیند.

درست است که گذشته همه ما پر است از خاطرات خوب و بد و شاید بگویید یادآوری خاطرات بد چه لطفی دارد؟

ولی خوبی دیدن اشیا و عکس‌های قدیمی این است که دست کم ما را به یاد عزیزانی می‌اندازد که حالا در بین‌مان نیستند. زنده کردن نام و یاد آن‌ها کم‌ترین نتیجه خاطره‌بازی است.

دیدن اشیا قدیمی برای افراد در سن‌های مختلف جذاب است.

چه جوان‌ها که یاد دوران کودکی‌ و بازی‌ها و خاطرات مشترک‌شان می‌افتند و چه سالمندانی که با یادآوری روزهای جوانی هیجان‌زده می‌شوند.

یکی از این چیزهایی قدیمی بوهای قدیمی هستند. عطر قدیمی.

عطرهای پرطرفدار قدیمی که حالا بو کردن‌شان ما را به یاد گذشته می‌اندارد.

جوان بودید کدام عطر را می‌زدید؟

چند سال اخیر بازار جمع‌آوری و استفاده از اشیا قدیمی حسابی داغ شده است و حتی کسانی که هرگز توجهی به این اشیا نداشتند به سراغ انباری‌های قدیمی خانه‌شان رفته‌اند برای بیرون کشیدن خاطرات.

کمی ناراحت کننده است ولی واقعیت این است که همین به اصطلاح مد شدن بوده که خیلی از مردم را به سمت اشیا قدیمی کشانده است.

دکورهای تزیینی در خانه‌های لوکس و استفاده از اشیا آنتیک و لوکس قدیمی به یاد خیلی‌ها آورد که این وسایل چقدر می‌توانند با ارزش باشند و چقدر استفاده و کاربردشان زیاد است. پس روز به روز به قیمت‌شان هم اضافه شد.

شاید اگر ده_پانزده سال پیش سراغ یک صندلی لهستانی ساده را از سمساری‌ها می‌گرفتید خیلی راحت می‌توانستید چندتایی یا قیمت خیلی مناسب خریداری کنید ولی حالا که بازار نوستالژی داغ شده و خریداران مرفه برای جا نماندن از ماراتن خاطره‌بازی، برای خرید این کالاها و اشیا هجوم آورده‌اند دیگر نه این اشیا به سادگی پیدا می‌شوند و نه قیمت مناسبی دارند که برای هر کسی قابل دسترسی باشد.

اشیایی که در قدیم مورد استفاده قرار گرفته بخشی از فرهنگ و تحقیقات مردم‌شناسی ماست که باید حفظ شود تا میراثی به جای مانده باشد.

عکس‌های قدیمی هر کدام قصه‌ای جالب دارند و به تنهایی به اندازه یک فیلم سینمایی می‌توان در موردشان تامل کرد.

اگر شما هم از پدر و پدر بزرگ، مادر و مادربزرگ‌تان گنجینه این چنینی به دست‌تان رسیده قدرش را بدانید و برای نگهداری آن‌ها به بهترین شکل ممکن تلاش کنید. چرا که هر آدمی مجموعه‌ای از خاطرات قدیمی و امیدهای آینده است و هیچ کدام از این دو قابل حذف کردن نیستند.

پایان پیام

کد خبر : 128995 ساعت خبر : 9:27 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=128995
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات