لزوم تخلیه افراد در جامعه

لزوم تخلیه افراد در جامعه

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: رییس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران گفت: «افرادی که نتوانسته‌اند به درستی هیجانات خود را در دوران نوجوانی تخلیه کنند، خیلی زود دچار افسردگی و اختلالات روانشناختی همچون ترس، اضطراب می‌شوند، از نگاه این افراد مصرف مواد مخدر موجب تسکین و کنترل اختلالات رفتاری‌اش می‌شود.»

لزوم تخلیه افراد در جامعه

همه آدم‌ها از همان بچگی با این که عقل‌رس نیستند اما می‌دانند یک چیزهایی در درونشان دارند که باید آنها را تخلیه کنند. من خودم وقتی نوجوان بودم هر وقت این تبلیغات تخلیه چاه را می‌دیدم با خودم می‌گفتم کاش یک روز یکی از اینها بیاید و چاه من را تخلیه کند! اما هر چه صبر کردم نه تخلیه چاه درونم را تخلیه کرد نه لوله‌بازکنی به دادم رسید.

یعنی هر چه هیجان داشتیم هی ریخیتم توی خودمان و همه هیجان نوجوانی را به جوانی بردیم. هیجان‌های جوانی را هم تلمبار کردیم و به میان‌سالی بردیم که عاقبت سر باز مرد و بیرون زد. به هر حال چاه عمیق هم که باشی یک روز پر می‌شوی.

این طور شد که در میان‌سالی وقتی به پزشک مراجعه کردم گفت چرا قبلا تخلیه نکردی؟ گفتم نه جای تخلیه وجود داشت نه فرهنگ تخلیه و نه رفیق پایه‌ای که با هم تخلیه کنیم. این طور شد که در میان‌سالی مجبور به تخلیه زورکی شدیم.
خلاصه اگر نوجوان و جوان دارید حتما تخلیه‌اش کنید. نگذارید جمع بشود. خطر دارد.

باقی بقای‌تان

پایان پیام

کد خبر : 56038 ساعت خبر : 11:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56038
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات