مشکل نه از ترکیه است نه از سریال پایتخت

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: داستان سریال پایتخت ۵ طوری پیش رفته است که شخصیت‌ها حالا در کشور ترکیه هستند و قصه در ترکیه به پیش می‌رود. ادامه قصه در ترکیه با نشان دادن ظرفیت‌های گردشگری ترکیه همراه شده است. این بخش از ماجرا صدای برخی را درآورده است. خودم هم چند روز پیش نوشتم خدمتی که سریال پایتخت به گردشگری ترکیه کرده است دولت رجب طیب اردوغان نکرده است.

حالا اما می‌خواهم بگویم دم ترک‌ها گرم. دم ترکیه‌ای‌ها گرم. آفرین بر آنها با این زیرساخت گردشگری‌شان. زیرساخت به این می‌گویند نه به شهرهای ما که یک توالت درست ندارند. معلوم است که با دیدن ترکیه حرص می‌خوریم و به یاد کلیه‌هایمان می‌افتیم.

ترکیه که تبلیغ نیست

بعد هم مگر نشان دادن ظرفیت گردشگری ترکیه برای ایرانی‌ها تبلیغ محسوب می‌شود؟ یعنی مثلا ایرانی‌هایی که دست‌شان به دهن‌شان می‌رسد تا به حال ترکیه نرفته‌اند؟ ترکیه ندیده هستند؟

از طرفی شما هر جایی از کشورهای منطقه و همسایه را در تلویزیون نشان بدهید تبلیغ محسوب می‌شود. یعنی الان زیرساخت و توانایی گردشگری در کابل از بسیاری از شهرهای ما بیشتر است و روزبه‌روز بیشتر می‌شود. الان افغانستان یک کشور رو به پیشرفت است. یا همین ارمنستان. اگر فیلمی از ارمنستان که محل جدید گردشگری برای ایرانی‌هاست نشان بدهید همه ذوق می‌کنند که به ارمنستان سفر کنند.

شاد باشید

پس نه مشکل از ترکیه است نه از پایتخت مشکل اینجاست. مشکل همین نزدیکی است. با این وضعی که داریم معلوم است که وقتی در پایتخت تصاویر ترکیه را می‌بینیم دل‌مان می‌خواهد به ترکیه برویم. شما میان هتل‌های گران و بی‌کیفیت ایران و هتل‌های لوکس و ارزان ترکیه کدام را انتخاب می‌کنید؟ میان خودروی کره‌ای و خودروی ایرانی کدام را انتخاب می‌کنید؟

پس شاد باشید و از مناظر بدیع کشور ترکیه لذت ببرید و نگران تبلیغ گردشگری ترکیه نباشید. گردشگری ترکیه را تبلیغ کنیم بهتر است یا گردشگری بی‌تربیت تایلند را؟ همیشه به نیمه پر لیوان نگاه کنید.

پایان پیام

کد خبر : 87696 ساعت خبر : 1:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87696
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات